Älskar du att bygga relationer och skapa tillväxt? Vill du jobba i en dynamisk miljö där du har stora möjligheter att påverka och där dina idéer och din energi gör skillnad? Senseworks är på en tillväxtresa och vi vill utöka vårt team med en Key Account Manager för att växa på den nordiska marknaden.
Om Senseworks
Senseworks startade 2019 och tillhandahåller en världsledande analys- och revisionsplattform som SaaS-tjänst på webben. Senseworks gör vårt samhälle bättre genom att göra det enkelt för revisorer, redovisningskonsulter och CFO:er att samarbeta och se till att företag drivs på bästa sätt.
Vem vi söker
Vi letar efter en social och driven säljare till vårt säljteam med minst 5 års erfarenhet från B2B-försäljning eller account management med enterprise-bolag. Du är van vid kundkontakt, målinriktad och gillar mötet med människor. Du har en stark förståelse för affärer, erfarenhet från olika typer av tjänsteförsäljning och en god mental bild av hur sälj bäst bedrivs. Du är duktig på att driva och leda komplexa affärsdiskussioner med många intressenter.
Bakgrund från SaaS-bolag, startups eller inom revision är mycket meriterande. Helst är du baserad i Umeå med omnejd.
Du kommer att trivas här om du:
Om rollen
Senseworks används idag av allt från SME:er till stora internationella byråer. Ditt jobb som Key Account Manager blir att bygga relationer med Senseworks strategiska kunder. Du tar dem från prospektering till skrivna kontrakt och arbetar tillsammans med vårt customer success-team för att driva merförsäljning, upptäcka möjligheter till expansion och bygga partnerskap som möjliggör tillväxt för både oss och kunderna.
Du jobbar nära customer success, produktledning, utveckling och marknad och förväntas bidra med en stor dos engagemang och driv kring hur vi kan utveckla affären, både på kort och lång sikt.
Dina dagar är varierande och innehåller både försäljning och affärsutveckling. Dina mål inkluderar att öka våra återkommande intäkter och driva strategisk försäljning av kommande produkter.
I rollen som Key Account Manager ansvarar du för att:
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en chans att vara en del av ett snabbt växande fintech-företag. Vi erbjuder en inspirerande, snabb och samarbetsinriktad miljö där du får möjlighet att ta stort eget ansvar och påverka både din egen roll och dina arbetsdagar. Du kommer att vara medlem i management-teamet och ha stor påverkan på bolagets framtid.
Att ha en utmärkt kultur och en rolig och engagerande arbetsmiljö är mycket viktigt för oss. Vi värdesätter nyfikenhet, öppenhet och en positiv attityd. Vi strävar efter att skapa en bra miljö för lärande och personlig utveckling och har en personlig utbildningsbudget för varje anställd så att vi alltid får fortsätta lära oss saker.
Vi tror att vi har roligare och utvecklar bättre produkter genom att arbeta mycket nära våra kunder, hela vägen från idé till backlog-prioritering, med ett datadrivet sätt för att ta beslut om vad vi ska bygga härnäst.
Vi anser att det är viktigt att erbjuda lika möjligheter för kvinnor och män eftersom vi tror att mångfaldiga arbetsstyrkor presterar bättre och är mycket roligare att arbeta i. Vi strävar efter att bygga ett långsiktigt team av talangfulla individer och som en del av det får alla anställda möjlighet att delta i vårt aktieoptionsprogram och bli ägare i företaget.
Vi har ett team med kollegor som arbetar från hela världen, men vi trivs också med att träffa varandra ansikte mot ansikte. Vårt kontor i Umeå ligger i Science Parken med 30 sekunders promenad till en av norra Europas största sportanläggningar på IKSU. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme så att du kan träna på arbetstid. Vi har en mycket flexibel arbetsplats där du arbetar när och var det passar dig bäst för att få ihop livspusslet.
Kontaktinformation
Om att arbeta i ett snabbväxande SaaS-företag inom fintech låter spännande, kontakta oss!
Skicka din ansökan till [email protected].