Ekonomiadministratör
Skicka ansökan 16 dagar kvar
Administratör Ekonomiadministratör
16 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra skillnad i Skåne? Innovation Skåne söker nu en ekonomiadministratör!

Vi söker nu en ekonomiadministratör - för dig som är driftig och vill möjliggöra framtidstro och ökad livskvalitet i Skåne. Här får du chansen att arbeta i en spännande miljö där innovation och utveckling står i fokus.

Om oss:

Innovation Skåne driver innovation för att möta Region Skånes utmaningar. Vi samarbetar nära regionens verksamheter inom hälsa, mobilitet och AI och leder innovationsprocesser för att stärka tillgänglighet, kvalitet, effektivitet och hållbarhet. Läs mer: innovationskane.com.

Om rollen:

Som ekonomiadministratör hos oss kommer du att ingå i Admingruppen och rapportera till Ekonomichef, ha egna ansvarsområde och spela en nyckelroll i att främst stötta vår ekonomiadministration. Rollen innebär en variation av administrativa uppgifter, vilket gör det viktigt att du trivs i en miljö där ingen dag är den andra lik. Din arbetsinsats kommer att bidra till att vår verksamhet är strukturerad och effektiv, samtidigt som du är en viktig del i att skapa förutsättningar för framgångsrika innovationsprojekt. 

Du kommer huvudsakligen att arbeta med det administrativa arbetet kring ekonomi, men även som en systemkunnig administratör som deltar utvecklande med sin systemkompetens generellt inom administration. Det kan bland annat vara dokumentation, avtal samt personalkopplade system som till exempel pensioner och försäkringar. Du är kunnig inom underhåll av projekt- och avtalsarkiv och kan hantera fakturor och godkännandeprocesser. I rollen ingår dokumentation, diarieföring och arbete med uppföljning av GDPR-krav. Du ansvarar även för vår beställarfunktion till vårt kontor och IT.  

En viktig del av ditt arbete är att arbeta som stöd kring det administrativa arbetet åt Redovisningsansvarig och Ekonomichef samt en del till HR-chef. Arbetet innebär även ett administrativt arbete på en allmän nivå som till exempel att företagsgemensam dokumentation och avtal förvaras och tillgängliggörs enligt regler och behov.  

Utöver interna relationer och samarbete inom Innovation Skåne kommer du ha samarbete med bank, Regionens finansavdelning, Försäkringskassa och vid behov leverantörer. 

Vi söker: 

Vi söker dig som är strukturerad och serviceminded. En person som skapar teamkänsla med förmåga att självständigt ta ansvar, prioritera och driva sina arbetsuppgifter framåt. Du är lösningsorienterad med en naturlig fallenhet för att skapa ordning och reda. Du dyker gärna ner i detaljer som du har ett stort tålamod med samtidigt som du håller ett öga på helheten. Du relationsanpassar din kommunikation med en naturlig integritet. Tillsammans med dig utför vi arbetet på ett lojalt och nyfiket sätt.

Du har en relevant utbildning med inriktning ekonomi, minst 3-årig ekonomisk inriktning på gymnasiet. Du har erfarenhet av administrativt arbete med inriktning ekonomi, gärna inom offentlig sektor, och god teknisk förmåga och kan använda olika digitala system och verktyg, såsom SharePoint, Office-paketet och signeringsverktyg. Du är skicklig på att kommunicera skriftligt och muntligt på ett tydligt och professionellt sätt, samt har förmåga att hantera känslig information på ett ansvarsfullt sätt. 

Vi erbjuder: 

  • En kreativ och driven arbetsplats med drygt 40 unika kollegor som älskar innovation och arbetar gemensamt för att nå djärva mål

  • En dynamisk miljö som uppmuntrar nytänkande och utveckling

  • En professionell arbetsmiljö där vi strävar efter att samtliga insatser ska präglas av hög kvalitet

  • Fokus på kvalitet och balans mellan arbete och fritid.

Övrigt: 

  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid. 

  • Omfattning: Heltid (40 timmar i veckan), tillsvidaretjänst med provanställning. 

  • Plats: Innovation Skåne Medicon Village, Lund. 

Ansökan: 

Sök tjänsten genom att fylla i ansökningsformuläret på https://career.innovationskane.com och bifoga ditt CV och personliga brev. Din ansökan önskar vi få senast den 8 december.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta tf HR chef Lotta Holmqvist,  [email protected]

OBS: Ansökningar tas inte emot per e-post. 

Vi strävar efter att ha en arbetskultur där alla är olika och bidrar med sin unika personlighet och individuella perspektiv. Därför är vi nyfikna på att höra mer om just dig, ansök idag! 

Välkommen med din ansökan! 

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
27 dagar sedan
Receptionist Administratör
Idag
Sommarjobb Inköpare Innesäljare Administratör Tulladministratör Kundtjänstmedarbetare Transportadministratör
Idag