Arbetsbeskrivning
Vi söker en strukturerad och serviceinriktad bolagsadministratör till vår affärsutvecklings- och ekonomiavdelning.
Sollentuna Kommunfastigheter AB (SKAB) är ett bolag i Sollentuna kommunkoncern. Vi förvaltar och utvecklar kommunens fastigheter till exempel skolor och äldreboenden samt kulturfastigheter som Edsbergs slott, torp och lantbruk. Hos oss arbetar idag 34 personer på fem olika avdelningar och tillsammans skapar vi trygga och inspirerande miljöer för Sollentunas äldre, barn och unga.
Som bolagsadministratör hos oss har du ansvar för bolagets övergripande administration samt SKABs dotterbolag Sollentuna Parkering AB. Din roll är central i vår verksamhet och vi vill att du ska bistå och vara stöd i våra processer. Tjänsten innebär bland annat styrelsearbete genom att stödja styrelsen, vara med på styrelsemöten och föra protokoll. Du har ansvar för bolagets posthantering och diarieföring.
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som bolagsadministratör är administration och stöd till styrelsen, inklusive bokning av möten och protokollföring. Du kommer också att assistera vid förberedelser av styrelsemöten och säkerställa att nödvändig information finns tillgänglig. Hantering av bolagets inkomna post och diarieföring är ditt ansvar. Samarbeta med övriga avdelningar för att säkerställa ett smidigt informationsflöde. Andra administrativa uppgifter inom bolagen ingår.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
För tjänsten behöver du god svenska i tal och skrift, god kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion. Du behöver också ha vana av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem. Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet av liknande arbete inom offentlig verksamhet, fastighetsbolag eller har arbetat som registrator.
För att du ska trivas med denna tjänst tror vi att du har lätt för att lära dig nya system, kommunicerar tydligt, är serviceinriktad och driver dina egna arbetsuppgifter. Därutöver behövs ett strukturerat arbetssätt med helhetssyn och att du har lätt för att samarbeta med andra.
Vi erbjuder
Vi är Sollentuna kommuns yngsta bolag och har fortsatt fokus på att utveckla vår organisation och verksamhet för att kunna tillgodose våra ägare och hyresgäster med största möjliga nytta genom effektiva och verksamhetsstöttande lokaler.
Du får stora chanser att vara med i att fortsätta utvecklingen av Sollentuna Kommunfastigheter AB och dess bolagsadministration. Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling och stort eget ansvar. Inom Sollentuna Kommunfastigheter råder positiv stämning, god samverkan och professionellt utbyte mellan arbetskamraterna.
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.
Övrigt
Löpande urval och inledande intervjuer kommer att ske under ansökningsperioden. I denna rekrytering kommer vi att göra bakgrundskontroll på slutkandidat.
Välkommen med din ansökan!