Arbetsbeskrivning
Bli en i vårt team!
Vi är ca 25 kollegor som alla arbetar vi tillsammans för att skapa bästa möjliga vård för våra patienter.
Vårt huvudsakliga uppdrag är att möjliggöra att patienter kan komma hem från sjukhus, förhindra eller korta sjukskrivningar. Verksamheten erbjuder bred kompetens inom rehabilitering. Arbetsterapeuter, dietister, fysioterapeuter, kiropraktor, receptionister, klinikassistent och enhetschef, alla arbetar vi tillsammans på kliniken.
Om arbetet och din utveckling
Som receptionist ger du våra besökare ett första intryck av verksamheten ditt bemötande är viktigt för våra patienter. Din roll är att underlätta för våra vårdgivare i deras arbete med våra patienter. Du blir en av flera kollegor i receptionen.
Dina arbetsuppgifter är främst att hjälpa patienter: i luckan, telefonen eller via 1177/mejl. Kassahantering, besöksbokningar och löpande administration är en del i arbetet. Även praktiska göromål som t.ex. tvätthantering eller mottagande av leveranser. Lyft kan förekomma.
Vi värdesätter att du som medarbetare ska känna dig trygg och trivas hos oss. Vi välkomnar därför nya idéer och är lyhörda inför hur du upplever din arbetssituation. Vi tror på ständig förbättring och att det uppnås bäst genom en ömsesidig dialog.
Om Praktikertjänst Rehab Hallunda
Rehab Hallunda finns inne i Hallunda centrum, nära t-bana och med parkering utanför dörren. Vi har ett nära samarbete med övriga Rehab kliniker inom Praktikertjänst, närliggande vårdcentraler, BVC, BUMM och kommunen.
Vårt mål är en arbetsmiljö som präglas av våra värderingar: professionell, nytanke och omtanke. Är dessa viktiga för dig så tror vi att du kommer att trivas hos oss.
Om dig vi söker
Du tycker om att samarbeta och vill hjälpa både patienter och kollegor för att skapa en positiv kundupplevelse där alla känner sig väl bemötta och trygga. Du är ansvarstagande och en god förmåga att prioritera de uppgifter du har framför dig. Du gillar högt tempo och är stresstålig samt trivs med att vara spindeln i nätet. Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska såväl i tal som i skrift. Du vill bidra med nytänkande och är kreativitet för att kunna ge god service till våra patienter.
Genom ditt professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med våra patienter och besökare samt övriga kollegor och blir också en betydelsefull medarbetare för oss. Körkort kan ibland komma till användning.
Bakgrund
Du har tidigare arbetat inom serviceyrken och har god vana av kundkontakter. Meriterande med tidigare erfarenheter från vård-/rehabiliteringssektorn och kompetens inom journalsystemet Take Care, TeleQ eller andra liknande system. Vi värdesätter också om du har intresse och erfarenhet av att arbeta i en mångkulturell miljö. Kan du flera språk än svenska är det meriterande.
Vi erbjuder
- Schemalagd arbetstid, måndag-fredag.
- Våra receptioner präglas av hög grad av självständighet och högt ansvarstagande.
- Ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr/år.
- Fri sjukvård och mediciner upp till högkostnadsbelopp.
- Tillsvidareanställning med provanställning 6 månader.
Intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om Praktikertjänst
Praktikertjänst startade för över 60 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.