Vi söker nu för omgående tillsättning en VD-assistent som kommer att arbeta nära VD:n i syfte att avlasta i den löpande verksamheten. Ditt primära syfte är att underlätta vardagen för bolagets VD, exempelvis genom att administrera och hantera bokningar, sköta mejlkorrespondens samt kontrollera och följa upp flera arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna som VD-assistent inkluderar, men är inte begränsade till:
• Administrera kalender och resor. Exempelvis hitta och boka in lämpliga tider för möten, lösa kalenderkrockar som uppstår och sköta bokningar efter behov
• Förbereda och administrera ledningsgruppsmöten. Exempelvis boka lokaler efter behov, sätta ihop agendor, föra protokoll och köpa samt förbereda frukost/lunch/fika
• Hämta och koordinera post
Vi söker dig som:
• Är strukturerad
• Är självgående
• Är serviceinriktad
• Har goda kunskaper i engelska
• Har en god administrativ förmåga
• Har hög personlig mognad
Du har ett starkt intresse för att ge service och lösa problem och du är prestigelös i ditt agerande. Du ber om hjälp om du inte kan och du är både rak och öppen. Du är flexibel och proaktiv. För att trivas i rollen är det viktigt att du gillar att ha många bollar i luften och alltid strävar efter personlig utveckling. Av den anledningen kommer personliga egenskaper värderas högst och som person ser vi gärna att du är social, lyhörd och positiv.
Tjänsten är en deltidsanställning med möjlighet till heltidsanställning och möjlighet till distansarbete när VD är på resa.
Introduktion:
Introduktion/utbildning får du på plats.
För denna tjänst ligger stor vikt vid personlig lämplighet och vi kommer att intervjua löpande för snar tillsättning.