Kundkoordinator
Skicka ansökan 8 dagar kvar
Kundkoordinator Customer Support Customer Coordinator
8 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Intresserad? Skicka in din ansökan senast den 2024-11-29. Urval sker löpande, tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor eller vill veta mer om tjänsten, vänligen kontakta Eleonore Gibson på [email protected].  Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar du längst ner på denna sida. För att bli utvald för tjänsten måste den sökande genomgå en bakgrundsundersökning. Vi är Fortum Recycling & Waste Fortum Recycling & Waste tänker nytt när det gäller återvinning och går före för att revolutionera återvinningen av material. Att lösa problem är en del av vårt DNA och vår mission är att avlägsna farliga ämnen från kretsloppet och omvandla avfallsströmmar till nya viktiga hållbara råmaterial. Vår roll är att hitta nödvändiga lösningar på våra kunders miljö- och avfallsutmaningar för att möjliggöra cirkulation av material. Fortum Recycling & Waste befinner sig i en spännande fas då vi nyligen har blivit uppköpt av Summa Equity genom dess portföljbolag NG Group. Transaktionen är föremål för sedvanliga avslutsvillkor och förväntas slutföras under fjärde kvartalet 2024. Detta är en del av vår organisatoriska konsolidering inför framtiden och erbjuder en unik möjlighet att vara med och bygga det nya företaget. Låt oss tillsammans ta vara på denna nya möjlighet! Är du vår nästa Customer Support & Customer Coordinator? Vi söker en ny medarbetare till vårt team Key Customer Service. Rollen innebär eget kundansvar för våra kunder inom material, avfall och återvinning, där fokus blir att hantera våra kunder inom MRC – Material & Recycling. Varje dag kommer du få jobba med såväl spännande som komplexa uppdrag där din problemlösningsförmåga sätts på prov. Denna roll utgår från vårt kontor i Kumla.  Om rollen  Du kommer ingå i ett team på 15 personer. Ert teamwork är en viktig nyckel och här skapar ni tillsammans en härlig och utvecklande arbetsplats. Du och kollegorna uppmuntras att vara delaktiga, tycka till och komma med nya idéer för att skapa bättre arbetsmetoder och för en godare arbetsmiljö. Ni uppnår era mål genom en kultur av öppenhet. Med ömsesidigt förtroende, tro på människor och omsorg om allas välbefinnande uppnår ni ännu bättre resultat.  Rollen som Customer Support & Customer Coordinator passar dig extra bra om du som person är lösningsorienterad och som drivs av att arbeta med ständiga förbättringar och alltid ha kunden i fokus. Du stimuleras av mötet med nya människor där du får möjlighet att bygga relationer och det är därför naturligt för dig att vara serviceinriktad och professionell i dina kundkontakter. Vidare är du en lagspelare med hög samarbetsförmåga samtidigt som du inte har problem med att arbeta självständigt. Mer detaljerat, så ingår följande i dina ansvarsområden:  * Samordna kundens förfrågningar från början till slut, upprätta kontrakt och deklarationer, fastställa avfallets egenskaper, risker och faror och därefter bestämma lösning exempelvis bedöma behandling för avfall och material * Göra inbokningar av avfallsleveranser och transporter, tolka avfallsanalyser, avvikelsehantering och hantera debitering * Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, säljstöd, planering och produktionsverksamheten och till exempel tillhandahålla statistik och rapportering samt andra liknande arbetsuppgifter Om dig  Vi söker dig som:  * Har fallenhet för service och drivs av att arbeta med ”kunden i fokus” * Har arbetat med administration tidigare och är van vid att arbeta i affärssystem (vi använder Microsoft Navision Dynamics) * Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen För denna roll, ser vi det som meriterande om du har:  * Har arbetat inom avfall- och återvinningsbranschen och/eller logistikbranschen med bakgrund i farligt avfallstransporter (ADR) * Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling * Har en naturvetenskaplig utbildning, gärna med inriktning mot kemi, miljö eller ekologisk hållbarhet, alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:  * Serviceinriktad * Samarbetsinriktad * Lösningsorienterad Kvalitetsmedveten

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-21
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Ragunda
Heltid
Distributör Maskinbyggare Kundtjänstmedarbetare
Idag
Maskinbyggare Customer Support Bemanningskonsult Supportspecialist Kundtjänstspecialist
Idag
Customer Support Supportspecialist Kundtjänstspecialist
Idag