Vikarierande administratör Centrum/Hisingen
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Administratör Bemanningsadministratör
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra. Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en vikarierande administratör till Bemanning- och Rekryteringsenheten Centrum. Tjänsten kommer i ny organisation, från och med februari 2025 övergå till nybildade Bemanning- och Rekryteringsenheten Centrum/Hisingen. Ditt primära uppdrag är att serva verksamheterna inom Förvaltningen för Funktionsstöd i deras dagliga bemanningshantering. Så att förvaltningens välfärdsutförande fungerar över tid - och när ordinarie personal är frånvarande. Samt att ha ett långsiktigt kompetensförsörjningsperspektiv i detta arbete. Som bemanningsadministratör ansvarar du för att: - ta emot beställningar och fördela vikarier via IT-stödet Time Care Pool. - hantera löner för våra vikarier i Personec. - hantera sjukfrånvaro. - hantera bredvidgångar i samråd med verksamheterna vi stöttar - föra statistik kring tillsättningar av pass med mera - ha daglig kontakt med verksamheter och timavlönade vikarier för att på bästa sätt hitta bra lösningar utifrån verksamhetens behov med kontinuitet i fokus. Du kommer arbeta nära enhetschefer och annan personal inom den verksamhet som du stöttar. Samt nära internt samarbete med övriga kollegor på bemanning och rekryteringsenheterna. Du utgår inledningsvis från kontor på Mässans Gata och kommer tillhöra en enhet som är progressiv och utvecklingsorienterad. Enheten består av enhetschef, HR-specialister och administratörer med olika ansvarsområden inom rekrytering, bemanning och kompetensförsörjning. Från och med februari övergår du till Bemanning- och Rekryteringsenheten Centrum/Hisingen som huserar i kontor på Vågmästareplatsen. Din arbetstid är förlagd måndag till fredag 07:00-15:30. Där flextid tillämpas i samråd med chef och kollegor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av att inom välfärd ha arbetat som administratör eller i samordnanande funktion inom verksamhet som vi stöttar, såsom särskilt boende (ex. BmSS, korttidsboende) eller insatser i ordinärt boende (ex. personlig assistans, boendestöd). Du har en avslutad gymnasial utbildning. Såsom ekonomisk, personaladministrativ eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Ditt främsta arbetsverktyg är datorn vilket ställer krav på att du har mycket god datorvana, kan hantera Excel och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Du besitter även en kunskap om TimeCare-systemen (Pool/Planering/MA) samt har erfarenhet av arbete i Personec. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du gör ditt bästa för att göra klart alla arbetsuppgifter på rätt sätt och följer upp hur det blev. Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du är inbjudande och positiv. Du jobbar för att eleven/kunden/brukaren får vad den personen behöver. Du kan ändra hur du jobbar när saker förändras. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du säkerställer att ditt budskap går fram. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning. Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-21
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb