Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann och kundorienterad lönekonsult som brinner för kvalitet och effektivitet? Vi söker nu en senior lönekonsult som vill vara med och bidra till framgångsrika kunduppdrag!
Om rollen
Som senior lönekonsult hos oss får du en central roll i vår verksamhet och kommer tillsammans med andra duktiga lönekonsulter jobba nära våra kunder för att säkerställa högsta kvalitet i lönehanteringen. Du kommer att ansvara för hela löneprocessen, från inläsning av tidfiler till färdig löneutbetalning och rapportering.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Tillsammans med ditt löneteam ansvara för lönehantering till en eller flera kunder.
• Utföra administration och kontroller av löneunderlag.
• Ge löpande support till kundens medarbetare i frågor kring lön och kollektivavtal.
• Arbeta proaktivt för att säkerställa leveranskvalitet och bygga starka kundrelationer.
• Bidra till förbättringar och effektiviseringar av löneprocesser tillsammans med kunder och kollegor.
Din profil
Vi söker dig som har:
• Flerårig erfarenhet av lönehantering, gärna från kunduppdrag och en leverans som hanterat hela löneprocessen.
• Djup kunskap inom lönesystem och kollektivavtal, meriterande är om du tidigare har jobbat i HRM eller Agda.
• Ett öga för detaljer och en förmåga att arbeta strukturerat även under tidspress.
• Starka kommunikativa färdigheter och en förmåga att förklara lönerelaterade frågor på ett pedagogiskt sätt.
• Ett proaktivt arbetssätt och ett genuint intresse för att leverera service i toppklass.
Vem är du?
För att trivas i rollen ser vi att du tillsammans med ditt team vill ta ett stort eget ansvar för din löneleverans och att du tycker om att bygga relationer och skapa värde för kunder. Vi ser också att du är:
• Flexibel och lösningsorienterad där du snabbt kan anpassa dig till nya situationer och lösa problem smidigt.
• Teamorienterad och vill samarbeta med kollegor för att hitta de bästa lösningarna.
• Noggrann och kvalitetsmedveten där du inte lämnar något åt slumpen och säkerställer att detaljerna sitter.
Vi erbjuder
• En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
• Möjlighet att arbeta med spännande kunduppdrag inom olika branscher.
• Stöd för din professionella utveckling och möjlighet att bidra till verksamhetens tillväxt.
• Flexibla arbetstider, möjlighet till hemarbete och ett arbete där du får möjlighet att utvecklas.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Med ett ursprung i försvarsindustrin erbjuder Nobeli sina kunder med högt ställda krav helhetslösningar inom säkerhetstekniska lösningar, dokumenthantering och lön. Nobeli driver och förvaltar även det fina och anrika Bofors Hotel. Nobeli grundades 1999 av nuvarande ägare BAE Systems Bofors och Saab Dynamics.
Företaget har 150 medarbetare med en omsättning på ca 230 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro och Linköping. Läs mer på www.nobeli.se.
Vår verksamhet växer nu i takt med våra ägare och vi har ett stort behov av att rekrytera nya medarbetare inom flera av våra olika verksamheter för att möta den ökade efterfrågan.
Nobeli erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor och kunder. Då företaget befinner sig i en expansiv fas får du ta stort eget ansvar samtidigt som vi prioriterar kompetensutveckling, resurser och stöd för att du ska lyckas och utvecklas i din yrkesroll. Vår värdegrund är viktig för oss och den bygger på respekt och omsorg för kunden, affären och varandra.
Som anställd hos Nobeli erbjuds du en inkluderande arbetsmiljö där du får vara med och bidra till den framtida utvecklingen. Du erbjuds även ett stort utbud av förmåner via förmånsportalen Benify såsom bl.a. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension och olika rabatter.