Arbetsbeskrivning
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:Key Account Manager som drivs av att skapa nya affärer till Svea Bank
Är du vårt nästa ess inom försäljning? Vill du vara med och forma framtidens betalningslösningar för Nordens största e-handlare? Som
Key Account Manager inom Sveas affärsområde Payments får du en unik möjlighet att både skapa nya affärer och bygga långsiktiga kundrelationer med några av marknadens mest spännande aktörer, i en entreprenöriell och familjär organisation.
Vad ska du göra?
Vi strävar alltid efter att ligga i framkant både vad gäller det personliga kundmötet och de tekniska lösningarna. Här får du chans att arbeta på såväl operativ som strategisk nivå med insiktsdriven försäljning, inom en bransch i ständig utveckling.
- Skapa möjligheter: Du kommer att vara vår främsta ambassadör och aktivt jaga nya kunder inom e-handelsbranschen. Ditt främsta fokus är större e-handlare med verksamhet i Norden. Säljcyklerna är ofta längre, vilket gör att det är viktigt att inte tappa tempo utan ha förmåga att driva dem hela vägen i mål.
- Bygga relationer: Du är en naturlig nätverkare som älskar att bygga långsiktiga relationer med både nya och befintliga kunder.
- Tänka strategiskt: Du utvecklar och genomför proaktiva försäljningsstrategier för att nå och överträffa dina försäljningsmål. Det är viktigt att se helheten och förstå alla aspekter av kundens affär och hur vi kan bidra på bästa sätt just där.
- Vara en problemlösare: Du identifierar eller synliggör kundernas behov och presenterar skräddarsydda lösningar som driver tillväxt.
- Sveas ambassadör: Du är en stark representant för Svea Bank och affärsområdet Payments och bidrar till att stärka vårt varumärke på marknaden.
Vad har du med dig?
- Dokumenterad erfarenhet av komplex B2B-försäljning
- Minst några års erfarenhet av försäljning inom betallösningar
- God förmåga att kommunicera med och agera strategisk rådgivare för kunder
- Ett väletablerat affärsnätverk inom retail och e-handel är meriterande
- Nyfikenhet, intresse och förmåga att sätta dig in i våra tekniska och ibland komplexa tjänster och produkter
Vem är du?
Vi söker dig som är målmedveten, driven och som arbetar utifrån kundens behov för att hitta fram till den bästa lösningen. Du är initiativrik och ser möjligheter i utmaningar, samt drivs av att uppnå och överträffa satta mål men också att omvända situationer till en positiv slutprodukt. Du har en god social förmåga, och ett moget sätt där du tar stort eget ansvar för ditt arbete. Vidare söker vi en positiv lagspelare, som trivs i en dynamisk miljö och kan samarbeta effektivt med dina kollegor.
Om Payments
Inom affärsområdet Payments arbetar vi med betallösningar och finansiering som lyfter våra kunders försäljning, där vi inte bara fungerar som en leverantör utan som en partner dit kunden alltid kan vända sig. Med en stor förståelse för hur kunder vill betala i Norden kan vi erbjuda nya perspektiv som bidrar till framtidens utveckling inom finansiering. Vi arbetar utifrån våra kunders behov för att skapa en sömlös betalningsupplevelse för deras kunder. Genom att utnyttja varandras styrkor och lära av varandra kan vi fortsätta leverera grymma produkter och tjänster inom en snabbrörlig och växande bransch!
Vad får du?
- En spännande roll: Du får möjlighet att vara med och forma framtidens betalningslösningar i en dynamisk miljö, där du är delaktig i såväl det operativa som strategiska försäljningsarbetet.
- Utvecklingsmöjligheter: Svea Payments är ett affärsområde inom Svea Bank som verkar på en konkurrensutsatt marknad vilket ställer höga krav på ett proaktivt mindset – vår scen är ständigt under utveckling, vilket förutsätter att vi kontinuerligt bevakar och ser möjligheter i vår produktportfölj – kundupplevelsen och affärsnyttan i vårt erbjudande är våra ledord.
- Ett starkt varumärke: Du blir en del av ett framgångsrikt och väletablerat företag.
- En attraktiv arbetsmiljö: Vi har en öppen och informell arbetskultur med fokus på samarbete och innovation.
Ansökan
Vill du veta mer om teamet och tjänsten kan du kontakta Josefine Seifert, Sales Manager Payments på
[email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande. Vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag.
Har du frågor kring rekryteringsprocessen eller Svea som arbetsgivare är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Johanna Rooth på
[email protected].
Välkommen med din ansökan!