Arbetsbeskrivning
Vi söker en noggrann och driven ekonomiassistent till NCC Business Services Team Payments.
NCC Business Services (NBS) är ett Shared Service Center som levererar finansiella tjänster till våra nordiska företag inom NCC-koncernen. NBS har idag cirka 100 anställda som arbetar i processorienterade team.
Rollen som ekonomiassistent
Hos NCC kommer du att få arbeta i en varierande och utmanande miljö där du får möjlighet att utvecklas och bidra till företagets framgång. Team Payments består idag av 9 medarbetare som arbetar tillsammans som ett lag, där man hjälps åt och stöttar varandra.
Teamet ansvarar för samtliga AP/AR betalningar, valuta köp och bokslutsrelaterade arbetsuppgifter på avdelningen med tillhörande avstämningar mm. Det finns goda möjligheter till utveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir initialt:
• Att tillsammans med kollegorna hantera våra betalningar för AP/AR på ett självständigt, engagerat och noggrant sätt.
• Bokföring, uppföljning och avstämning och i samband med detta ta initiativ att identifiera möjligheter till förbättringar och eventuella avvikelser.
• Support via ärendehanteringssystem till interna och externa intressenter
• Hantera valutaköp, analyser och utredningar.
Din Profil
För att lyckas i rollen hos NCC är det viktigt att du har en bra förståelse för AP/AR-processen och dess eventuella konsekvenser/risker. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av bokföring och avstämningar och meriterande om du även har arbetat med flera länder och banker. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du gillar att utmana finansiella processer genom smarta IT-lösningar och processeffektivisering, samt bokslutsrelaterade arbetsuppgifter som förekommer på avdelningen.
Du vill arbeta tillsammans med andra i ett team och har en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du noggrann och detaljorienterad. Du är van att arbeta mot skarpa deadlines, är flexibel och gillar en varierande vardag. NCC står inför stora förändringar i arbetssätt inom ekonomiprocesser och utbyte av system. Det är därför viktigt att du är driven, gillar utmaningar och kan utmana och se lösningar till ökad effektivitet.
Vad erbjuds du
På NCC blir du en del av en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans. Där man varje dag arbetar efter NCC:s värderingar ärlighet, respekt och tillit i hela verksamheten och där du erbjuds fina utvecklingsmöjligheter. Tjänsten förväntas tillsättas snarast möjligt och är en tillsvidareanställning. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Solna.
Kontakt och ansökan
I den här processen samarbetar NCC med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin på
[email protected]
Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Bygg med oss och få branschens bästa kollegor!
På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.
NCC - ett av de ledande byggföretagen i Norden