Som verkstadschef är det du som ansvarar för att arbetet på verkstaden inte bara fortgår, utan också utvecklas. Vi söker dig med erfarenhet av ledningsarbete som vill jobba i en föränderlig bransch med eftertraktade och välkända tjänster och produkter.
Om tjänsten
I rollen som verkstadschef har du övergripande ansvar för vår verkstad och bildels-avdelning. Ditt huvudfokus blir att driva affären framåt och leda våra team i det dagliga arbetet. Din roll blir strategisk och dynamisk – du kommer att jobba med allt från att utveckla nya affärsområden till att optimera våra befintliga processer. Samtidigt är du den som säkerställer att det finns tydlighet, struktur och enhetlighet i hur vi arbetar, och ser till att idéer blir till handling.
Du kommer att identifiera nya affärsområden, förbättra processer och arbeta för att vi når våra långsiktiga mål. Uppföljning av nyckeltal och mål är en central del i ditt arbete, där du analyserar resultat och arbetar aktivt med förbättringar för att säkerställa att vi levererar på toppnivå. Som verkstadschef ser du också till att rekrytera och utveckla medarbetare för att stärka teamet och framtidssäkra vår kompetens.
Genom att leda och ha ett nära samarbete med våra coacher bidrar du till att bygga en stark och engagerad arbetsplats där alla arbetar mot samma mål – att erbjuda våra kunder den bästa servicen och upplevelsen.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet av ledarskap, gärna från en liknande miljö, där du har lett en större grupp och haft ansvar för både resultat och utveckling. Utbildning inom ledarskap är önskvärt.
Erfarenhet från fordonsbranschen och verkstad är meriterande, men vi välkomnar även kandidater från andra branscher med tekniska eller serviceinriktade arbetsmiljöer. Vi ser dock att grundläggande fordonskunskap är en förutsättning för att lyckas i tjänsten.
Du har en god ekonomisk förståelse, eftersom budgetansvar och nyckeltalsanalys ingår i dina arbetsuppgifter. Du har en mycket god dator- och systemvana. B-körkort är ett krav.
Om dig
Som person är du en positiv och engagerad ledare som trivs i en dynamisk och familjär miljö. På Liljas värderar vi både hög professionalism och en stark gemenskap. Vi tror att du passar hos oss om du har en naturlig förmåga att skapa relationer, bygga teamkänsla och få alla att sträva mot gemensamma mål. Du är en god kommunikatör och lyhörd, vilket gör att du kan hantera olika typer av människor och team på ett sätt som får alla att känna sig inkluderade och motiverade. Du har en god samarbetsförmåga, både med dina närmaste kollegor och med dem som utgår från andra orter. Vi tror att du motiveras av att skapa framgångsrika team och driva affären framåt – alltid med kundens bästa i åtanke.
För mer information om tjänsten kontakta:
Sara Hulthén, Platschef tel: 0480-944 03
Nicklas Torstensson, Facklig kontaktperson Unionen, tel: 0470-775 691
Robin Danielsson, Facklig kontaktperson Ledarna, tel: 0480-944 26
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är den 11 november. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut så skicka in din ansökan redan idag!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid i Kalmar, provanställning kan tillämpas.
Krav
Meriterande
Om arbetsgivaren - Liljas Personbilar AB
Liljas Personbilar AB är ett privatägt bolag som grundades 1928. Vi är ett modernt och framåtriktat företag som strävar efter att ständigt utvecklas. Liljas är återförsäljare av Volvo, Polestar, Renault, Dacia, Isuzu, LEVC, Segway och bedriver även biluthyrning via varumärket Hertz. Företaget har verksamhet i Kalmar, Växjö, Nybro och, Tingsryd. Med hjälp av våra ca 260 st medarbetare omsätts årligen ca 1,8 miljarder kronor inom bilförsäljning, biluthyrning, bildelar, verkstadsservice samt drivmedel och betaltjänster.