Arbetsbeskrivning
Inom hemtjänsten utför vi service och personlig omvårdnad utifrån biståndsbedömda insatser, i brukarens hem. Skövde kommun är indelat i flera olika geografiska hemtjänstområden. Verksamheten är en del av sektor vård och omsorg, Skövde kommun.
Sektor vård och omsorg har ett viktigt samhällsuppdrag. Vi jobbar med stöd, service, vård och omsorg till människor i alla åldrar och vår verksamhet präglas av professionalitet och mänskliga värden.
Här jobbar vi tillsammans, som ett team. Vi hjälps åt och stöttar varandra när det behövs. Du är omgiven av hög kompetens, erfarna kollegor och chefer.
För att ge de bästa förutsättningarna för våra brukare och för att våra medarbetare ska lyckas och utvecklas på jobbet, är utvecklingsarbete och ständiga förbättringar i fokus hos oss. Vi vill ligga i framkant inom det vi gör.
Som medarbetare hos oss är du viktig, vi vill att du ska stanna, därför får du löpande utbildning och kompetensutveckling och om du vill finns alla möjligheter att testa olika roller och att göra intern karriär.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande arbete. I rollen som enhetssamordnare har du uppdraget att stödja enhetscheferna inom hemtjänsten med arbetsuppgifter som rör personal, arbetsmiljö och ekonomi. Vårt arbete grundar sig i våra ledord trygghet, ansvar och respektfullt bemötande och du är en stor och viktig del i brukarens välbefinnande.
Som enhetssamordnare arbetar du med planering av omvårdnadspersonalens utförande, bemanning och frånvarohantering. Du kommer att vara spindeln i nätet och arbeta mycket med samordning och samverkan i daglig kontakt med brukare, medarbetare, chefer, anhöriga och andra professioner inom vår verksamhet. I uppdraget ingår att vara delaktig i att verkställa beslut enligt Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. En stor del av arbetet är schemaläggning, planering och bemanning av hemtjänstens enheter. Du kommer också att medverka i verksamhetens utveckling och kvalitetsarbete.
Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
- Fakturahantering
- Personalplanering
- Brukarkontakter
- Introduktionsutbildningar
Du kommer att arbeta enligt ett fast schema där arbetstiden är förlagd måndag till fredag.
KVALIFIKATIONER
För att arbeta som enhetssamordnare hos oss behöver du ha arbetslivserfarenhet från hemtjänsten och ha relevant utbildning. Som person behöver du vara ansvarstagande, lyhörd och att ha ett positivt förhållningssätt. Du är initiativrik och van att arbeta självständigt. Erfarenhet av bemanningsfrågor, schemaläggning och annat personaladministrativt arbete är meriterande.
För att lyckas i rollen krävs att du är en god organisatör, har god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet. Du är flexibel, lösningsfokuserad och har god förmåga att möta andra människor. För att trivas i rollen tror vi att du gillar att ha koll på läget, trivs med att ha många kontaktytor och gillar att många olika arbetsuppgifter samtidigt. För enhetssamordnaren är datorn och våra system våra främsta arbetsverktyg. Därför är det bra om du har erfarenhet av att ha arbetat i systemen Life Care, Medvind, HR-portalen och Phoniro.
Körkort B för manuellt växlad bil och tillgång till egen bil är ett krav för tjänsten då du inom ditt uppdrag behöver resa inom Skövde Kommun.
Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister (Blankett 442.9) kunna visas. Den normala handläggningstiden för en fullständig ansökan tills att du får utdraget är cirka två veckor. Vid intervju behöver du ta med dig giltigt svenskt pass eller arbetstillstånd för arbete i Sverige.
ÖVRIGT
Att jobba i Skövde kommun
I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss.
Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling, förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt, vi har plats för fler.
Läs mer om oss som arbetsgivare: https://skovde.se/naringsliv-arbete/Jobba-hos-oss/
Läs mer om sektor vård och omsorg: https://skovde.se/kommun-politik/organisation-och-styrning/tjanstepersonsorganisation/Omvardnadsforvaltningen/
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.