Arbetsbeskrivning
Avis & Budget Biluthyrning söker en serviceinriktad Station Manager till vårt uthyrningskontor i Stockholm city
Jobbet passar dig som motiveras av och gillar att skapa resultat genom andra.
Du är målmedveten, stimulerar samarbete, stöttar och bygger gemenskap bland medarbetarna.
Du tycker om att arbeta med människor och trivs i en miljö med högt tempo.
Arbetstiderna kommer att vara enligt skiftschemat eller öppettiderna på uthyrningsstationen.
Branscherfarenhet från biluthyrnings-, service- eller handelsverksamhet är meriterande.
Huvudsakliga ansvarsområden/uppgifter på stationen:
- Ansvarig för den dagliga driften på stationen (hyresavtal, kundvård, utcheckning och incheckning av bilar i våra system, förberedelse av bilar för uthyrning till våra kunder)
- Planera för rätt bemanning och skiftschema på stationen
- Ansvar för att motivera, engagera och underlätta för medarbetare att skapa goda kundupplevelser och goda försäljningsresultat på stationen
- Underlättar en god arbetsmiljö på stationen
- Ansvarar för att stationspersonal rapporterar och följer upp reklamationer
- Se till att stationspersonalen är utbildad för att ge god kundvård
- Se till att stationspersonalen fyller i dagliga och veckovisa checklistor och rapporter
- Miljöansvar
Egenskaper och kvalifikationer:
- Förmåga att leda, motivera och skapa förtroende
- Kommunicera på ett bra och ändamålsenligt sätt
- Engagerad och lösningsorienterad
- Att hantera stressiga situationer
- Ansvarsfull och pålitlig
- Uppmuntrar samarbete
- Systematisk, korrekt och effektiv
- Oberoende och social
- Serviceinriktad och fokuserad på att förstå medarbetarnas behov
- Måste vara flytande i svenska eller engelska både muntligt och skriftligt, eftersom tjänsten innebär mycket kontakt med våra kunder
- Du måste vara bekväm med att prata engelska.
Övriga språkkunskaper är meriterade.
- B-körkort är ett krav
Vi kan erbjuda:
- Varierande och utmanande arbetsuppgifter
- Bra arbetsmiljö
- Fast månadslön med möjlighet till bonus