Kvalitetscontroller till SJ Stockholmståg
Skicka ansökan 18 dagar kvar
Kvalitetscontroller
18 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

I juni 2025 kommer SJ Stockholmståg starta upp en egen organisation och verksamhet för klottersanering! Vi rekryterar därför just nu flera nya medarbetare som vill vara med på resan att bygga upp och utveckla klotteravdelningen. Är du driven, motiverad och har ett stort intresse för säkerhet, kvalitet och service? Då är det kanske dig vi söker!

Din kommande roll Som Kvalitetscontroller har du en viktig roll ochansvar för kvalitetssäkring av verksamheten utifrån gällande avtal och rutiner. En nära dialog med verksamhetens alla medarbetargrupper och en vilja att förstå verksamheten på djupet är viktig för att nå framgång i rollen.

Verksamheten inom klottersanering är komplex och består av flera specialistområden med särskilda förutsättningar och leveranskrav. Verksamheten bidrar starkt till resenärernas upplevelse av sin resa och vår gemensamma förmåga att bedriva trafik.

Rollen innebär bland annat:

  • Delaktighet i att bygga upp en klottersaneringsverksamhet i egen regi
  • Kvalitetsuppföljning av verksamheten mot avtal och fastställda nyckeltal
  • Verksamhetsuppföljning i form av exempelvis stickprovskontroller
  • Leverantörsuppföljning
  • Nära samverkan med interna och externa aktörer
  • Självständigt driva/delta i utvecklings- och förbättringsprojekt

Tjänsten kan komma att utgå från Älvsjö eller Stockholm City.

Som Kvalitetscontroller ingår du i avdelning Klotter med ca 30 medarbetare totalt. Avdelningen är en del av enhet Fastighet & Städ med totalt ca 280 medarbetare med blandade kompetenser inom Stationsstäd, Fordonsstäd, Klottersanering, Fastighetsunderhåll och Stationsservice.

Förväntningar på den vi söker

För att trivas i rollen tror vi att du har ett stort intresse för människor och produktionsverksamhet. Säkerhet, kvalitet och service är viktigt för dig. Du är mycket noggrann, ansvarstagande, kommunikativ och lyhörd. Du har en förmåga att se helheten och anpassar dig till förändrade krav och nya förutsättningar.

  • 3 års erfarenhet inom kvalitets- och avtalsuppföljning
  • Dokumenterad erfarenhet av motsvarande produktionsverksamhet är meriterande
  • Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper
  • Mycket goda kunskaper i svenska

Ansökan och information

Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Annonsen kommer vara publicerad till och med6 december. I processen kommer vi genomföra en bakgrundskontroll.

Viär en drog-och alkoholfri arbetsplats där det förekommer slumpmässiga kontroller.

Vad är SJ Stockholmståg AB?

SJ Stockholmståg (SJP) är ett dotterbolag till SJ AB och har sedan den 3 mars 2024 ett totalansvar för pendeltågen; trafik, underhåll och service. Pendeltågstrafiken är en viktig pulsåder för många boende i Stockholmsregionen. En vanlig tisdag reser över 340 000 personer med pendeltågen i Stockholm och när staden växer är det vårt ansvar att erbjuda möjligheten att resa på ett hållbart sätt.

Tillsammans med våra drygt 1 800 medarbetare arbetar vi i ett nära samarbete med Trafikförvaltningen (SL) för att skapa en trygg, stabil och pålitlig pendeltågstrafik för våra medarbetare och resenärer.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb