Ekonomiadministratör i Linköping
Skicka ansökan 9 dagar kvar
Ekonomiadministratör
9 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Plats:LinköpingAnställningsform: Heltid, ej hybrid

OM TJÄNSTEN

Är du en strukturerad och ansvarsfull person som trivs med att vara "spindeln i nätet"? I denna roll blir du en central del av verksamheten och får mycket kontakt med både personal och kunder. Du kommer att ansvara för en rad administrativa uppgifter, inklusive vissa ekonomirelaterade delar, samt välkomna besökare till kontoret. Din förmåga att hålla ordning och säkerställa att kontoret och det administrativafungerar smidigt är avgörande. Vi letar efter dig som gillar kundkontakt, har ett öga för detaljer och en passion för att skapa en effektiv arbetsmiljö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Hantera felanmälningar via telefon och e-post samt registrera dem i kundens ärendehanteringssystem
  • Kontera inkomna fakturor och lägga in det som ska vidarefaktureras
  • Enklare bokföring och ekonomiadministration
  • Fungera som "spindeln i nätet" för bolagetoch säkerställa att administrativa processer följs upp och slutförs enligt rutin
  • Kontorsansvar: Hålla rent och snyggt samt säkerställa att allt på kontoret fungerar som det ska
  • Hantera nyckelutlämning till entreprenörer och hyresgäster samt aktivera taggar för inpassering, samt kunna skriva hyresavtal för parkerings- och garageplatser i kundens system

Kvalifikationer som krävs:

  • Grundläggande ekonomisk kunskap inom kontering av fakturor och bokföring (gymnasienivå eller motsvarande)
  • Erfarenhet av kundtjänst och administrativt arbete
  • Van vid att arbeta i olika digitala system och snabbt lära sig nya program
  • Strukturerad och ansvarstagande med förmågan att hålla koll på flera uppgifter samtidigt
  • God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med kollegor
  • Noggrann och initiativrik, med ett öga för detaljer och vilja att förbättra arbetsprocesser
  • Erfarenhet av att använda standard MS Office-produkter

Meriterande:

  • Erfarenhet av Fortnox samt andra digitala system

OM JOB&TALENT

Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Job&Talent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan och bifogar CV. Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Ekonom Bokförare Redovisningsekonom Bokföringsassistent Redovisningskonsult Redovisningsansvarig Redovisningsassistent
16 dec
Ekonom Redovisningsekonom Redovisningsansvarig
14 dec