Arbetsbeskrivning
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra.
Socialförvaltningen strävar efter att skapa en trygg och stödjande miljö för alla invånare. De arbetar utifrån en värdegrund som betonar alla människors lika värde och rätt till stöd och utveckling. Socialförvaltningen i Sävsjö kommun ansvarar för att erbjuda stöd och omsorg till invånarna i olika livssituationer.
Socialförvaltningen har ett administrativt team där du kommer ingå tillsammans med andra administratörskollegor. I detta team arbetar ni i tätt samarbete med olika funktioner. Administrationen är uppdelad med inriktning mot två områden, äldreomsorg och hälso-sjukvård samt individ- och familjeomsorg, funktionshinderomsorg och sysselsättning, integration och arbetsmarknad. Administrationen utför sedvanliga adminitationsuppgifter såsom schemahantering, avgiftshantering, leverantörsfaturer, planering och systemhantering.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en serviceinriktad och noggrann person som trivs med varierande arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi söker!
Som administratör hos oss kommer du att arbeta i rollen som chefsstöd. Ditt uppdrag innebär att arbeta brett med olika typer av arbetsuppgifter för att stödja vår verksamhet. Du kommer arbeta mot verksamheterna äldreomsorg och hälso-sjukvård.
KVALIFIKATIONER
Som person är du organiserad, ansvarstagande, metodisk och noggrann i ditt sätt att tänka och arbeta. Du har lätt för att planera och har en bra ordning på saker och ting, du trivs med att ha många bollar i luften och hålla deadlines.
Du trivs med att skapa nya relationer och förstår värdet av att bibehålla kontakterna. Du tar oftast initiativ i olika sociala sammanhang.
Som person hittar du snabbt lösningar på uppkomna problem. Du ser möjligheter och har en uthållighet som är tydlig och igenkänd. Du är serviceinriktad och lösningsorienterad.
Vi ser att du har;
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Erfarenhet och kunskap inom bemanning och ekonomi
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Gärna kunskap i verksamhetssystem Combine och Medvind
• Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ
• God kommunikationsförmåga
• B-körkort
Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Om du är en person som gillar att ha många bollar i luften och vill vara en del av ett engagerat team, tveka inte att skicka in din ansökan!
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen med din ansökan!