Om jobbet
Micrologistics AB bedriver agentur och egen utveckling av produkter inom godshantering och materialtransport. Vi sitter i ljusa fräscha lokaler i Arninge, strax norr om Täby där vi också har lager, verkstad och butiksförsäljning av våra produkter.
Att vara ekonom/marknadsassistent hos oss innebär att du gör allt som har med ekonomi att göra som fakturering, betala fakturor, bokföring, skatte- o momsredovisning, löner och månadsavstämningar/bokslut.
Arbetet sker i samverkan med interim ekonomichef, men eftersom ekonomiavdelningen endast består av en person så behöver du kunna arbeta självständigt och kunna ta eget ansvar.
För att klara jobbet krävs att du har någon form av ekonomisk utbildning och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från ett mindre företag som har gett förståelse för hela det ekonomiska flödet. Vi använder Vismas programvaror.
Vad beträffar marknadsassisten biten så innefattar arbetet bl.a. att löpande lägga in adresser i vårt CRM system samt vissa andra förberedelser inför utskick som vi gör. Att svara i telefonen och sköta vissa kundrelaterade bitar ingår också i tjänsten.
Som person behöver du vara noggrann, strukturerad som tycker om att ha ordning och reda, kunna jobba självständigt och ha god samarbetsförmåga.
Vi på Micrologistics är idag ett glatt tight gäng på 4 personer, och vi välkomnar dig som är lite av en doer, och trivs att arbeta i en flexibel mindre organisation, där du ser det som en självklarhet att assistera dina kollegor högt som lågt när så behövs.
Tjänsten är på ca 50%.
Ansök med personligt brev och CV via e-post till:
Vi kommer att ha löpande intervjuer under ansökningsperioden, sista ansökningsdag är 5:e December 2024.