Administratör till avdelning arbete och bostad - Uppsala kommun
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Administratör Personlig assistent
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Avdelning arbete och bostad Är du en skicklig administratör med erfarenhet av bemanning och rekrytering? Är du en fena på service och gillar att arbeta med samplanering? Har du dessutom förmåga att effektivt strukturera upp ditt arbete? Då kan det vara dig vi söker! Avdelning arbete och bostad söker nu efter en engagerad och driven medarbetare som vill vara med och skapa den bästa möjliga insatsen för våra verksamheter. Under 2025 kommer vi gå in i geografisk samplanering mellan våra verksamheter inom arbete och bostad och du kommer vara en viktig del i det arbetet. Som administratör arbetar du i ett serviceinriktat team tillsammans med verksamhetschefer och andra administratörer inom arbete och bostad. Det finns möjligheter för dig att påverka arbetssätt och utformning av rollen då den är under utveckling. Vårt kontor ligger relativt centralt i Uppsala med goda förbindelser. Här sitter administratörer och verksamhetschefer tillsammans vilket ger goda förutsättningar för ett nära samarbete. Ditt uppdrag Som administratör hos oss är ditt arbete varierat och du har en viktig funktion i att stödja verksamhetscheferna med administrativa arbetsuppgifter. Ditt arbete kommer till stor del handla om att bemanna vid korttidsfrånvaro, registrera arbetsförändringar, se över personalbehov samt hantera schemaplanering. Du kommer även stötta medarbetare ute i verksamheterna med olika administrativa frågor. I arbetet ingår också att arbeta med samplanering i geografiska områden och att stötta verksamhetschef med att se nya lösningar till smarta scheman. Eftersom du arbetar med att bemanna vid korttidsfrånvaro kommer du ha en viktig funktion för att signalera till verksamhetschef när behov i verksamheten uppstår. I arbetet ingår att stödja verksamheten och verksamhetschefen med administrativa uppgifter så som: • att ansvara för inkomna spontanansökningar • att vara behjälplig vid urval och eventuellt arbetsintervjuer i rekryteringsprocesser • att skapa nya och förändra befintliga verksamhetscheman efter behov • att se till att behörigheter stämmer inom respektive område. Andra administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma. Din bakgrund Vi söker dig som har gymnasieutbildning och eftergymnasial utbildning alternativt administrativ utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av administrativt arbete och arbete med bemanningsoptimering och rekrytering av korttidsvikariat. Har du erfarenhet av samplanering i geografiska områden är det meriterande. Det är viktigt att du har mycket goda datorkunskaper och mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Det är också ett krav att du har mycket goda kunskaper i schemaläggningssystem. Som person är du serviceinriktad med förmågan att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete vilket också gör att du kan vara flexibel utifrån situationen. Vidare är du bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Dessutom är du en person som tänker övergripande och strategiskt och därför ser de långsiktiga konsekvenserna av dina beslut. Upplysningar Vi vill att du bifogar dokument och intyg som styrker dina utbildningar och kunskaper i din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Sofia Tannfors, verksamhetschef, 018-727 71 58. Facklig företrädare: Vision, Tommy Törnberg, 018-727 17 44. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59. Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/) Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-15
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb