Arbetsbeskrivning
Som Account Manager / B2B-säljare arbetar du med att sälja in våra digitala tjänster till företag.
Great Agency är en prisvinnande byrå som erbjuder branschledande lösningar inom IT som anpassas för varje enskild kund.
Du ansvarar för hela säljprocessen vilket innefattar prospektering, sälj och uppföljning.
Ditt främsta verktyg blir din telefon och du träffar dagligen potentiella kunder, både i digitala och fysiska möten som du själv bokat in.
Successivt som du bygger din kundstock balanseras din roll upp med att bygga vidare på och utveckla en lång, tight och proaktiv relation med din kundbas.
I detta inkluderas bland annat regelbunden uppföljning men också merförsäljning.
Exempel på arbetsuppgifter
- Ansvar för hela säljprocessen vilket innefattar prospektering, säljmöten och uppföljning
- Uppsökande försäljning av våra tjänster
- Nykundsbearbetning; Etablera och vidareutveckla starka och långvariga kundrelationer
- Löpande kundvård mot din kundstock
- Ansvara för att etablera och nå dina mål mot en individuell försäljningsbudget
Vi ser att du
- Är mål- och resultatinriktad
- Är förtroendeingivande och lyhörd
- Är en lagspelare
- Är IT intresserad
- Har erfarenhet av att arbeta med uppsökande försäljning mot nya B2B-kunder
- Är social, har ett brett kontaktnät och gillar att synas och höras
- Har ett strukturerat och självständigt arbetssätt
- Drivs av att kunna påverka din egen lön
- Behärskar svenska både i tal och skrift och har körkort
Meriterande
- Tidigare byråerfarenhet
- Starkt eget nätverk
Vi erbjuder
- En attraktiv och nytänkande arbetsplats med högt i tak
- Drivna kollegor
- Löpande utbildning och coaching
- Möjlighet att växa i din roll och inom bolaget
- Stor flexibilitet och eget ansvar
- Grundlön samt generös provisionsmodell utan tak