Kommunikatör med erfarenhet från information som berör allmänheten
Skicka ansökan 4 dagar kvar
Kommunikatör
4 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget:

Vår kund inom nät och elöverförning är inne i en viktig transformationsresa. För att kunna möta den kraftigt ökade efterfrågan på el och säkerhetsställa driftsäkerheten planeras förnyelser av elnätet i hela Sverige. Det är en förutsättning för elektrifieringen, den gröna omställningen och för att Sverige ska fortsätta utvecklas i positiv riktning. Effektiv och anpassad kommunikation med dem som berörs av nätutbyggnaden är en av nyckelfaktorerna för en lyckad framdrift i projekten.

Konsultuppdraget går ut på att stötta nätutbyggnaden med kommunikationsexpertis i ett flertal projekt. Konsulten ingår i kommunikationsavdelningen som fokuserar på regionala dialoger och kommunikation i nätutbyggnaden. Kommunikatörerna på enheten har gemensamma arbetssätt och samarbetar vid behov för att säkerställa kommunikation som bidrar till framdriften i projekten men också stärker kundens varumärke.

Arbetsuppgifter:

  • Planera och genomföra kommunikation som bidrar till framdriften i projekten med fokus på kommunikation till dem som påverkas av projekten, direkt eller indirekt.
  • Vara stöd till projektets talespersoner och säkerställa att den externa kommunikationen håller en röd tråd utifrån de budskap som finns för nätutbyggnaden.
  • Jobba nära programkommunikatör och andra projektkommunikatörer och ingå i den enhet på kommunikationsavdelningen som fokuserar på kommunikation i nätutbyggnaden och regional kommunikation.
  • Vara både rådgivande och operativ.

Obligatoriska krav:

  • Högskole/universitetsexamen, minst fil. kand, inom medie- och kommunikationsvetenskap, beteendevetenskap eller journalistik
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med kommunikation i projekt/verksamhet som berör allmänheten.
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att självständigt driva, planera och genomföra målgruppsanpassad kommunikation och kontaktskapande kommunikationsaktiviteter.
  • Konsulten ska tala och skriva svenska och engelska obehindrat
  • Dokumenterad erfarenhet av att kommunicera komplexa frågor anpassat efter flera olika målgrupper

Mervärdeskrav:

  • Erfarenhet av att arbeta på myndighet och/eller i annan offentlig verksamhet
  • Erfarenhet av att arbeta med press och media
  • Erfarenhet av att anpassa innehåll till digitala kanaler
  • Erfarenhet av att arbeta självständigt inom webbpubliceringsverktyget EpiServer
  • Erfarenhet av att arbeta självständigt inom Adobe CS-paketet

Personliga egenskaper:

  • God samarbetsförmåga och initiativförmåga
  • Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
  • Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
  • Arbetar självständigt och målinriktat

Omfattning och placering:

  • Uppdraget är 100% från 3/2-2025 till 31/1-2026 med option om ett års förlängning
  • Uppdraget möjliggör arbete på distans 2 dagar i veckan, och övrig tid på plats på kontoret i Sundbyberg.

Visst låter detta som en spännande roll?

Sök redan i dag så berättar vi mer! Uppdraget är ett visstids konsultuppdrag där du får en projektanställning hos NXT Interim. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, ekonomi, sälj och marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-14
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk