Business Controller
Skicka ansökan 5 dagar kvar
Controller Business Controller
5 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Rollen som Business Controller hos SafeTeam är en ny roll där du själv är med och skapar innehållet i ditt arbete. Du tar ägandeskap över budget- och prognosprocesserna och utvecklar dessa för att skapa en större förutsägbarhet och kontroll i affären.

Som Business Controller jobbar du verksamhetsnära och stöttar regioner och affärsområden för att optimera sina affärer och hjälper dessa att skapa förutsättningar för att ta datadrivna beslut i sina respektive områden. Du är en aktiv part i ledningsgruppen och involverar dig i processer och förändringsarbete även utanför det ekonomiska perspektivet. Vi ser att du i din roll som Business Controller:

  • Skapar och presenterar tillförlitliga ekonomiska analyser, rapporter och prognoser.
  • Skapar och utvecklar uppföljning av nyckeltal samt föreslår åtgärder till förbättring.
  • Arbetar med kostnadskontroll, optimering samt lönsamhetshöjande åtgärder, inklusive implementering.
  • Bidrar vid affärsmässiga kalkyler för investeringar, affärer och andra initiativ.
  • Ger ekonomiskt stöd i utredningar & projekt.
  • Aktivt stödjer och utbildar chefer och övriga medarbetare i företaget.
  • Agerar brygga mellan verksamhet och ledning i ekonomifrågor.

Om dig Vi söker dig med en bred ekonomisk grund och ett antal års erfarenhet från en liknande roll, gärna i ett installations-/serviceföretag. Du har med fördel jobbat inom eller mot tjänsteindustrin och har en god förmåga av att samarbeta och hålla ihop projekt med många inblandade kollegor.

Du trivs i budget- och prognosarbetet och har flerårig erfarenhet av att driva den processen. Vi söker dig som brinner för att optimera, och att stötta verksamheten i hur man på bästa sätt kan använda data i beslutsfattande.

Du har erfarenhet av att driva förbättrings- och effektiviseringsarbeten och med förmågan att både stötta och utmana verksamhetens chefer. Vi söker dig som är analytiskt, initiativtagande och med god kommunikationsförmåga som trivs i en varm och professionell miljö. Vidare ser vi att du har:

  • Universitets- eller högskoleexamen inom ekonomiområdet alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Bevisad erfarenhet av uppföljnings- och prognosticeringsarbete
  • Ett antal års erfarenhet från en liknande affärsnära roll
  • God social förmåga
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Erfarenhet från en liknande verksamhet

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tjänsten är placerad på SafeTeams huvudkontor i Göteborg och du utgår därifrån i ditt arbete även om vissa resor förekommer.

Varför SafeTeam?

Vi på SafeTeam är övertygade om att vi kan göra fantastiska saker tillsammans när vi trivs och mår bra på vår arbetsplats. Därför jobbar vi medvetet med att skapa en arbetsmiljö och kultur som ger hög trivsel för alla medarbetare. Vi lever våra värderingar; Schyssta, Servicefokuserade och Säkra.

SafeTeam är stort nog för att erbjuda utvecklingsmöjligheter, stabilitet, kollektivavtal och fördelaktiga villkor – men samtidigt litet nog för en alldeles speciell och familjär stämning. Vi jobbar med ett brett produktutbud, allt ifrån passersystem, lås och larm till kameraövervakning, brandskydd, dörrautomatik och inbrottsskydd. Här hamnar du i gott sällskap, vi är cirka 200 härliga kollegor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Mölndal, Trollhättan och Stenungsund.

SafeTeams medarbetarlöfte

Du får jobba i ett proffsigt och familjärt företag där vi vill varandra och våra kunder väl. Här finns en genuin vilja att alltid göra sitt bästa. Vi gör det tillsammans, medarbetare och ledare har ett tätt samarbete hos oss. Det är viktigt att du tar ansvar och är prestigelös för att trivas, i utbyte får du möjligheter att utvecklas, en riktigt härlig gemenskap och en tillvaro som präglas av öppenhet och hjälpsamhet.

Har vi fångat ditt intresse? I den här rekryteringen samarbetar SafeTeam med EQonomy/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor, vi tar inte emot ansökningar via mejl. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och jobbar med löpande urval varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag i annonsen.

Går du vidare i processen kommer du att få göra ett logiskt test, ett personlighetstest och på slutkandidat gör vi bakgrundskontroll och tar referenser.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jonatan Lundberg via [email protected].

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-13
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Värnamo
Heltid
Revisor Affärsrådgivare Redovisningskonsult Revisionsmedarbetare
15 dagar sedan
Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
28 dagar sedan
Mjölby
Heltid
Controller Financial Controller
Igår