Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en noggrann och driven ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till vår kund i Solna för ett sex månaders uppdrag med start i december. I denna roll får du möjlighet att arbeta i ett engagerat team och bidra till ett effektivt ekonomiflöde hos ett väletablerat företag inom byggbranschen. Vi söker dig med något års erfarenhet av arbete inom kund- eller leverantörsreskontra samt en högskoleexamen inom ekonomi. Vi söker dig som är strukturerad och ansvarsfull och som vill fortsätta utvecklas inom ekonomi – kanske är detta nästa steg i din karriär!
Ansvarsområden
- Upplägg av leverantörer (inhemska samt utländska)
- Kontering av representation
- Sista kontroll över representation (kontroll så att attestanter inte godkänt sina egna kostnader + att konteringen sköts ordentligt, innan fakturan går för betalning)
- Bestrida av räntekostnader
- Analys av fakturor som har korta betalningsperioder 2 gånger i månader
- Valutasäkring av fakturor i utländsk valuta
- Kontroll av utländska fakturor
- Allmän felsökning av fakturor
Kvalifikationer
- Högskoleexamen inom ekonomi.
- Erfarenhet av kund- och/eller leverantörsreskontra
- Har möjlighet att starta uppdraget i december
- Intiativtagande, positiv och samarbetsvillig
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.