Administratör till receptionen i Östersund - Vikariat
Skicka ansökan 3 dagar kvar
Administratör
3 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisregion Nord är den största regionen sett till yta. Regionen består av de fyra nordligaste länen i Sverige och är organiserad i fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden Polisområde Jämtland är ett av polisområdena i region Nord och har verksamhet från Härjedalens kommun i söder till Strömsunds kommun i norr, sammanlagt 8 kommuner. Polisområdet är indelat i två lokalpolisområden, Jämtland/Härjedalen som omfattar Strömsund, Krokom, Åre, Berg samt Härjedalens kommun och Östersund som omfattar Östersund, Ragunda samt Bräcke kommun. Antal medarbetare i polisområdet är ca 330. Polisområde Jämtland söker nu en administratör till receptionen med placering i Östersund. Tjänsten avser ett vikariat. ARBETSUPPGIFTER Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten - och är därav en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i receptionen är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet. Som administratör i receptionen kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och bland annat arbeta med polismyndighetsärenden i receptionen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Handlägga pass- och identitetskortsansökningar • Hantera hittegods • Utlämning av beslag • Ta emot tillståndshandlingar och inlämnade vapen Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera i hög grad. Det kan också förekomma arbete på annan ort inom länet vid enstaka tillfällen. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Godkänd gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier • Aktuell arbetslivserfarenhet inom service med många externa direktkontakter i form av personliga möten som arbetsgivaren bedömer som relevant för funktionen • Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift • God förmåga att uttrycka dig på engelska i tal och skrift • God datavana och förmåga att lära dig nya IT-system • B-körkort Det är meriterande om du även har: • Aktuell arbetslivserfarenhet av att arbeta i en reception som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten • Erfarenhet av Polismyndighetens datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå • Aktuell arbetslivserfarenhet av arbete inom polisen eller annan myndighet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten • Ytterligare språkkunskaper som du kan använda i din yrkesutövning utöver svenska, engelska, danska och norska som arbetsgivaren bedömer relevant Personliga egenskaper Som administratör inom receptionen ställs det krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Då arbetstempot växlar så tror vi att du är en person som trivs och drivs av detta, samtidigt som det inte påverkar din noggrannhet eller kundbemötande. Vi tror vidare att du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt samt en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din kommunikativa förmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Östersund Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid. Arbetstiden är dagtid måndag-fredag, viss tjänstgöring annan tid kan förekomma. Tillträde: Enligt överenskommelse. Funktion: Administratör reception Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-12
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb