Lönespecialist med ekonomifokus
Azets
Solna Heltid
Skicka ansökan 7 dagar kvar
Lönespecialist
7 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Till finance-teamet bestående av 4 personer söker vi dig som är lönespecialist med ett intresse för ekonomi. I rollen säkerställer du löneleveransen mot våra medarbetare inom svenska Azets koncernen. Arbetsuppgifterna omfattar även uppföljning och rapportering av KPI:er samt stöttar upp financekollegorna med analyser och ad-hoc arbete.  I rollen samarbetar du nära med kollegorna i finance och HR teamet. Utöver det har vi ett bra samarbete med våra kollegor som tillhör ett systerbolag i Rumänien och assisterar genom att tillhandahålla oss administrativa delar av löneprocessen. I rollen går du in och stöttar genom att vara ett stöd och kvalitetssäkra leveransen som görs av våra rumänska kollegor. Här får du möjlighet att sätta din egen prägel och arbeta aktivt med att se över vad/vilka delar vi kan effektivisera genom nearshoring.   Till finance-teamet bestående av 4 personer söker vi dig som är lönespecialist med ett intresse för ekonomi. I rollen säkerställer du löneleveransen mot våra medarbetare inom svenska Azets koncernen. Arbetsuppgifterna omfattar även uppföljning och rapportering av KPI:er samt stöttar upp financekollegorna med analyser och ad-hoc arbete.  I rollen samarbetar du nära med kollegorna i finance och HR teamet. Utöver det har vi ett bra samarbete med våra kollegor som tillhör ett systerbolag i Rumänien och assisterar genom att tillhandahålla oss administrativa delar av löneprocessen. I rollen går du in och stöttar genom att vara ett stöd och kvalitetssäkra leveransen som görs av våra rumänska kollegor. Här får du möjlighet att sätta din egen prägel och arbeta aktivt med att se över vad/vilka delar vi kan effektivisera genom nearshoring.   Tjänsten har varierande arbetsuppgifter inom lön med fokus på ekonomiaspekter snarare än HR. Ditt arbete kommer främst fokusera på:  * Löpande utveckla och förfina vår löneprocess  * Rapportering och KPI uppföljning  * Lönekörning och ansvar för svenska lönehanteringen  * Ad-hoc ekonomiska uppgifter  Vi söker din som har:  * Flerårig erfarenhet av självständigt lönearbete  * Fallenhet och intresse för analyser  * Goda kunskaper i Hogia lön + samt Excel  Bli en del av Amazing Azets  Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. I dagsläget är vi dryg 350 medarbetare i Sverige, 7500 globalt och fortsätter att växa. Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för de bästa medarbetarna och ledarna i vår bransch. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets, för oss är innovation och affärsnytta två viktiga fokusområden. Som anställd hos oss får du:  * En trevlig arbetsplats där det är högt i tak, utvecklande arbetsuppgifter och goda förutsättningar att lyckas med ditt uppdrag  * Schyssta förmåner inom hälsa och välmående  * Ett bra pensions- och försäkringssystem  * Hybrid-arbete med flexibla arbetstider och möjligheter till ett komplett hemmakontor  * Vara del av ett bolag som bryr sig, bland annat genom vår välgörenhetsorganisation Azets4Kids.  Placering är på Azets huvudkontor i Solna, du rapporterar till CFO. Tillträde är enligt överenskommelse, välkommen med din ansökan redan idag!  Frågor: Stefan Thurn, CFO, [email protected]   Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, [email protected]  #LI-Hybrid #LI-MK1

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-12
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare