Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Med Stockholms stad som arbetsgivare gör skickliga lärare skillnad på riktigt.
I våra skolor ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential. För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna.
Beckombergaskolan är en omtyckt F-6 skola som ligger i Bromma. Skolan har ca 530 elever och ca 75 anställda. Skolan har kompetenta och lösningsinriktade medarbetare med stort intresse och engagemang för elevernas utveckling och lärande. Vi har en komplett elevhälsa med ett elevhälsoteam och en särskild undervisningsgrupp F-6.
Elever, personal och vårdnadshavare trivs på vår skola!
De senaste åren har skolan vuxit mycket och vårt elevunderlag är under ständig förändring. Det innebär ett behov av att både bevara väl upparbetade rutiner och traditioner och att samtidigt utveckla dem i takt med skolans förändrade behov.
Våra förstelärare, tillsammans med den pedagogiska ledningsgruppen, är ledande i vidareutvecklingen av undervisningen. Våra fritidshem och vår fritidsklubb håller god kvalitet och skolan har fina lokaler och en fantastisk skolgård. Restaurangen Matlunden har eget tillagningskök och serverar varmrätt, soppa och salladsbord varje dag. Här kan du läsa mera om vår skola: Beckombergaskolan
Med start till vårterminen 2025 söker vi nu till vår förskoleklass en lärare i fritidshem som, precis som vi, har ett stort engagemang och en vilja att utvecklas tillsammans med kollegor och elever.
Du ansvarar för att utifrån våra styrdokument planera, genomföra och följa upp verksamheten både enskilt och tillsammans med dina kollegor i arbetslaget och på skolan. Vi arbetar mycket med att utveckla våra pedagogiska lärmiljöer och ha ett inkluderande och normkritiskt förhållningssätt. Du ingår i ett arbetslag som består av lärare och/eller förskollärare, fritidspedagoger och barnskötare.
Fritidshemsverksamheten och skolan arbetar integrerat på ett naturligt sätt genom att använda samma lokaler. Skolan och fritidshemmet har gemensamt ansvar för eleverna och att lärandet pågår hela dagen. Arbetet är integrerat på ett naturligt sätt genom att vi använder samma lokaler. Du är delaktig i arbetet att utveckla våra pedagogiska lärmiljöer och ett inkluderande förhållningssätt.
Tjänsten omfattar både skolsamverkan (bland annat undervisning i halvklass) och arbete i fritidshemsverksamheten.
Att arbeta som fritidslärare i förskoleklass och på lågstadiet innebär unika och betydelsefulla möjligheter att påverka och bidra till barns utveckling. Som fritidslärare i medverkar du till att en positiv och utvecklande miljö, med en god balans av omsorg och lärande, dagligen skapas för varje barn och för hela barngruppen. Det gör du genom det pedagogiska arbetet enligt verksamhetsmål för förskoleklass, grundskola och fritidshem.
Kvalifikationer
Vi söker dig som
är legitimerad lärare
är behörig för undervisning i fritidshemmet
är trygg i svenska språket och arbetar språkutvecklande
har aktuell arbetslivserfarenhet
Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser och din personliga lämplighet samt att du har förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Du skapar goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du samarbetar bra och ser det kollegiala lärandet som en självklar utgångspunkt.
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Vi kommer att börja intervjua under ansökningstiden.
Vi ger dig möjlighet att växa och göra karriär
Som lärare i Stockholm stads skolor har du möjlighet till både handledning och coachning. Vi satsar på karriärtjänsterna förstelärare och lektorat. Låt dig inspireras av vårt breda utbud av kompetensutveckling. Läs mer på http://pedagogstockholm.se
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.