Löneadministratör till Accountor i Gävle
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Administratör Löneadministratör
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du teamspelaren som tillsammans med dina kollegor ansvarar för ett bra resultat? Ser du dig själv jobba nära kund, vara en god kommunikatör och trivas i en administrativ roll med högt tempo? Då har vi en tjänst som skulle passa dig perfekt!

Att arbeta som administratör på Accountor innebär ett varierat och flexibelt arbete med stora möjligheter att bredda kunskaperna inom området lön.

Om rollen

I rollen som administratör är ditt huvudområde att arbeta med reseräkningsgranskning genom att granska utläggskvitton för olika kunder mot olika deadlines. Löpande kundkontakt ingår via email och telefon samt digitala/fysiska möten. Under intensivare perioder jobbar du med kvittogranskning och vid lugnare perioder ingår även övrig administration kopplat till lön. För rätt person finns stora möjligheter att bredda rollen och på sikt även jobba med exempelvis HRM-support (systemstöd)

Kvalité och leverans är viktigt och så även din trivsel och möjlighet att jobba flexibelt. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats.

Vem är du?

För att trivas i rollen bör du vara strukturerad, serviceinriktad och gilla problemlösning. Du har ett öga för detaljer, och jobbar noggrant. Du gillar att omges med kollegor, är duktig på att samarbeta samt bidrar med positiv energi. Som bäst trivs du i högt tempo och är inte rädd för att hugga i när det behövs. Ingen utbildning inom lön krävs, men med rätt driv och villighet att lära sig kan du axla denna roll galant. En viktig komponent för att lyckas i rollen bör vara att du har ett systemintresse och gärna någon slags systemkunskap sedan tidigare.

Ansökan

Låter det intressant? Så kul! Vi ser verkligen fram emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta teamchef Daniel Lundström, [email protected]

Mer nyfiken?

Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss här eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!

Förmåner

  • hybrid arbetsplats
  • Förstärkt föräldrapenning
  • Tjänstepension enligt kollektivavtal
  • Friskvårdsbidrag
  • Fokus på kompetensutveckling
  • Årsarbetstid som ger flexibilitet
  • Förebyggande hälsoförsäkring


Accountor Sweden är en del av Aspia Group

Aspia Group är Nordens ledande leverantör av teknikdrivna tjänster inom redovisning, lön, skatt och rådgivning. Inom koncernen verkar varumärkena Aspia, Accountor och Skeppsbron Skatt.

Med över 3 100 medarbetare på fler än 160 kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Nederländerna och Ukraina, stödjer vi över 39 000 kunder – från småföretag till internationella koncerner. Tillsammans skapar vi värde och driver utvecklingen framåt, med en årlig omsättning på 3,5 miljarder SEK.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
26 dagar sedan
Assistent Administratör Finance Assistant Serviceadministratör
Idag