Arbetsbeskrivning
Banken är en ledande nordeuropeisk finanskoncern med kunder bland både privatpersoner och organisationer. De är ständigt erkända för deras expertis och kundcentrerade tillvägagångssätt, vilket de uppnår genom att lyssna på kunder, förbinda sig till kvalitet och förtroende samt uppmuntra ett entreprenöriellt tänkesätt i allt de gör. Låter det som något för dig? Vår kund är en av de största kapitalförvaltarna i norden och förvaltar ett brett spektrum av fonder och mandat inom de flesta tillgångsklasser, för såväl privatkunder som institutionella investerare.
OM TJÄNSTEN
Som projektledare inom vår kunds produkt- och processutvecklingsteam kommer du att arbeta i en global miljö. I samarbete med ett team av seniora kollegor med olika bakgrunder och kompetenser kommer du att driva deras projektportfölj inom divisionen. Du kommer ha ett nära samarbete med olika affärsområden, verksamhets- och teknikteam.
Som projektledare kommer du att hantera olika uppgifter och projekt, inklusive nya fondlanseringar, nedläggningar, fusioner, omformningar och regeländringar. Denna roll innebär att upprätthålla tvärfunktionella processer genom hela värdekedjan. Din roll kommer även att innebära ett nära samarbete med produktchefer och viktiga intressenter, vilket säkerställer en kommunikation över hela värdekedjan och distributionskanalerna.
Du erbjuds
På banken kommer du att ta del av en internationell och innovativ miljö där agila och moderna arbetsmetoder anammas. Du kommer att samarbeta med erfarna kollegor över olika avdelningar och utöka ditt nätverk både internt och externt.
De prioriterar ditt välmående och erbjuder en flexibel, hälsoinriktad arbetskultur. Vi inser att balans bidrar till excellens och uppmuntrar teammedlemmar att arbeta på distans 1-2 dagar i veckan.
Andra förmåner:
- Omfattande utbildnings- och inlärningsmöjligheter
- Stark balans mellan arbete och privatliv
- Mobilitet inom ett globalt känt företag
- Exceptionell kontorsmiljö
VI SÖKER DIG SOM
- Du har minst 5 års erfarenhet som projektledare. Du har skickligt navigerat projekt från början genom analys, planering, genomförande och framgångsrik överlämning/avslut.
- Din erfarenhet sträcker sig till en mängd olika projekt, inklusive IT- och/eller regulatoriska initiativ.
- Du har erfarenhet av det agila ramverket och är van vid metodiken.
- Du har en kandidat- eller magisterexamen inom ett relaterat område
Som person ör du:
- Dina starka ledarskapsförmågor lyser igenom i din förmåga att vägleda team och hantera intressenter på ett effektivt sätt, vilket främjar samarbete.
- Din analytiska förmåga är uppenbar i ditt problemlösande tillvägagångssätt, vilket gör att du kan dissekera komplexa utmaningar och formulera effektiva lösningar.
- Du är självgående och tar konsekvent ansvar för projektets framsteg. Din meritlista visar din självständighet när det gäller att lösa problem, utforma lösningar och på ett omdömesgillt sätt eskalera när det behövs.
- Du bidrar entusiastiskt till en positiv arbetsmiljö och deltar aktivt i teamets tillväxt och utveckling.
Det är meriterande om du:
- Har kunskaper inom Jira
- Erfarenhet av kapitalförvaltning, värdepapper och/eller sparsektorn
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.