Arbetsbeskrivning
Nu behöver vår kund, som är ett bostadsbolag i norra Stockholm, tillfälligt förstärka sin ekonomifunktion med en redovisningsekonom/hyresadministratör under 3-6 månader. Kunden önskar tillträde så snart som möjligt.
För att lyckas i rollen behöver man kunna samarbeta med medarbetare och chefer samt även parter utanför organisationen.
I uppdraget ingår bland annat att hantera hyresesaviseringar och administration av hyreskontrakt. Du kommer även att hantera uppsägningar och överlåtelser av hyresavtal
För att lyckas i uppdraget behövs en ekonom med viss kunskap om redovisning och gärna med med erfarenhet från hyresadministration. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i Visma Proceedo fakturering, Visma Redovisning & Reskontra (ROR) är det en stor fördel.
Arbetsuppgifter
• Hyresesaviseringar och hantering av hyreskontrakt
• Hantera uppsägningar och överlåtelser av hyresavtal
• Kontoavstämningar i kundreskontra.
Din kompetens
• Utbildning inom ekonomi från universitet eller liknande yrkesutbildning inom ekonomi
• Erfarenhet av hyresadministration och kundreskontra
• Erfarenhet av enklare löpandebokföring och avstämning av vissa konton
• Goda kommunikativa egenskaper
Arbetet sker huvudsakligen på plats hos kunden som sitter i fina lokaler nära pendeltågsstationen.
Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta mig.
Patrik Kvarnlind, 0738-581010,
[email protected]