Arbetsbeskrivning
Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.
Om rollen
På Mio har vi kundupplevelsen i fokus och strävar i allt vi gör att erbjuda våra kunder ett möte i världsklass.
Vi skall finnas där för kunderna på deras villkor oavsett kanal.
CRM teamet är en del av vår marknadsavdelning och i rollen som CRM koordinator hos oss på Mio är ditt fokus att optimera kampanjkommunikationen.
Vår kundklubb Mio Medlem har idag 2,3 miljoner medlemmar och i vår strävan att leverera en optimal relationsmarknadsföring till dessa blir du en viktig spelare. Vi söker därför en driven och affärsinriktad CRM koordinator som vill förvalta och utveckla våra nyhetsbrev och sms-utskick till nästa nivå.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Skapa kommunikationsplaner för nyhetsbrev och SMS kopplat till aktuella kampanjer
- Koordinera och beställa produktion av nyhetsbrev och SMS-texter av Mios Inhouseavdelning
- Administrera målgrupper, personaliseringar och operativ hantering av utskick i CRM-verktyg,
- Planera, utföra och utvärdera tester i en ständigt lärande arbetsprocess
- Följa upp och utfall av kampanjer
- Löpande optimera planerade nyhetsbrev och SMS baserat på försäljningsläge och omvärld
- Vara delaktig i optimering, utveckling och analys av kundresor via vårt CRM-system – marketing automation
Om dig
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom relevant område exempelvis inom datadriven marknadsföring eller relationsmarknadsföring. Du har något års erfarenhet av säljdrivande och lojalitetsskapande CRM-arbete inom B2C. Erfarenhet av Voyado är starkt meriterande men även system som Sales Force eller Adobe Campaign ses som positivt. Mycket goda kunskaper i Excel samt Microsoft Power BI ser vi som en självklarhet.
Vi värdesätter även förståelsen av säljdrivande kommunikation, erfarenhet av projektledningen och kan du till och med utföra enklare grafiska arbeten i Photoshop så är vi hemma. Då vi andas och lever retail ser vi gärna att du kommer ifrån den branschen.
Vi söker dig som har ett naturligt driv och som med integritet skapar utrymmet att utveckla dina ansvarsområden. Som person är du flexibel, noggrann och metodisk med en god analytisk förmåga. Du är en lagspelare som uppskattar att vara en del av ett team – även om du arbetar självständigt med dina specifika arbetsuppgifter. Du beskrivs ofta av dina kollegor som kommunikativ, strukturerad och engagerad.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och placerad on-site vid vårt fantastiska servicekontor i Tibro.
Löpande urval tillämpas så vänta inte med dig ansökan.
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.