Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.
Om tjänsten
Vi önskar nu ytterligare förstärka vår Inköp- och logistikavdelning med ytterligare en Operativ inköpare.
Rollen innefattar operativa uppgifter som att hantera prognoser, leverantörsrelationer samt att följa upp tillgänglighet och hylltryck, men även bistå i strategiska uppgifter. Målet är att säkerställa en effektiv och optimerad varuförsörjning samt att vara väl förtrogen med våra affärsmål och stötta organisationen genom att agera och ta beslut i linje med dessa.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Orderläggning till centrallager och butik
- Säkerställning av god tillgänglighet och optimera lagernivåer
- Leveransbevakning
- Prognostisering, analysering och uppföljning av inköp
- Mätning och uppföljning av leverantörernas prestation
Om dig
För att lyckas i rollen som operativ inköpare ser vi gärna att du har erfarenhet av inköp i någon form från tidigare tjänst. Meriterande är om du har relevant utbildning inom inköp, logistik och/eller ekonomi. Du trivs att arbeta på ett strukturerat sätt med realistiska förväntningar. Din förmåga att kombinera din noggrannhet och ditt detaljfokus med helhetsperspektiv och förmågan att snabbt se orsakssamband gör dig lyckosam i ditt arbete.
Som Operativ Inköpare är du en viktig representant för Mio när det kommer till att vårda och bygga affärsmässiga relationer med leverantörer världen över. I din roll har du också många samverkans relationer, inom ditt team så väl som bolaget, vilket ställer höga krav på din kommunikativa förmåga och öppna attityd. Du gillar att skapa förutsättningar som driver både relation och resultat i positiv riktning. Engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten så väl som mycket goda kunskaper i Office 365. Har du erfarenhet av affärssystem och/eller butiksarbete ses detta som meriterande.
Tjänsten är placerad vid vårt fina kontor i Tibro och löpande urval tillämpas.
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.