I Södertälje kommun har vi samlat alla resurser och all kompetens för redovisning och ekonomiadministration i en central enhet under namnet Redovisning & Ekonomisupport. Vi har till uppgift att ge service till hela den kommunala organisationen. Vårt fokus är att ge den bästa servicen till Södertäljes medborgare. Vi jobbar inom hela redovisningsområdet, från kvalificerade analyser och bokslut till systemstöd och ekonomiadministrativa rutiner. Vi ansvarar för redovisning och kommunens övergripande betalningsprocesser och för e-handel & ekonomisystem ERP.
Vi söker nu dig som är ekonomistuderande och vill komma in några timmar i veckan för att hjälpa och avlasta oss i vårt arbete.
Dina arbetsuppgifter
De vi söker är personer som kan hjälpa till i våra flöden med att registrera leverantörsfakturor och få ut dessa till våra granskningsattestanter för vidare hantering. Vidare kommer man hantera inkommande post och våra funktionsbrevlådor.
Vem är du?
Vi ser gärna att du är ekonomistuderande inom redovisning och är nyfiken och vill lära dig hur det går till på en större redovisningsenhet.
Att du är flexibel och kan hjälpa till där det behövs och har lätt att lära är en förutsättning.
Då vi har ett högt tempo och arbetar med deadlines är det bra att vara stresstålig.
Personliga egenskaper:
- Du är noggrann
- Du har lätt för att samarbeta
- Du är stresstålig
Krav:
- Du ska studera ekonomi och gärna med inriktning redovisning
- Du ska kunna svenska språket i både tal och skrift
- Vara bekant med Excel
Meriterande:
- Arbetat i ett större ekonomisystem och då gärna ERP (f.d.
Agresso)
- Några års arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra
- IT intresse
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.
Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar.
Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer.
Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare.
För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:
https://www.sodertalje.se/formaner
Redovisning och Ekonomisupport består idag av 24 medarbetare med olika kompetenser. Vi är en stödfunktion som tillhandahåller systemstöd och expertis till alla kommunens verksamheter. Vi sitter centralt i moderna lokaler i Södertälje stadshus med goda kommunikationer och nära till pendeltågsstationen och bussar i Södertälje centrum.
Erbjuden tjänst är en tidsbegränsad timanställning på två månader med möjlighet till förlängning.
Välkommen till oss!
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass.
En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning.
För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.