Arbetsbeskrivning
Vår kund söker en medarbetare som kommer arbeta med processutveckling.
Uppdragsbeskrivning
Du kommer främst att arbeta med processutveckling.
Arbetsuppgifter
- Processkartläggning "nuläge", via exempelvis intervjuer och workshops
- Analysarbete av processer (nulägesanalys) och framtagande av önskat Ny-läge för processer
- Utveckling av nya processer
- Processrevidering
- Processetablering
- Delta i uppdrag för att definiera och implementera ramverk för processutveckling på Svenska kraftnät
- Planera kommande förändringsarbete inom processarbete
- Förändringsledning kopplat till processimplementation
- Dokumentera metoder och arbetssätt
- Utbildning i processer
- Projekt-/uppdragsledning
Skallkrav:
- Avslutad högskoleutbildning som ingenjör eller ekonom.
- Minst 5 års erfarenhet av att jobba inom energibranschen.
- Minst 1 års erfarenhet av att jobba på en TSO.
- Minst 4 års erfarenhet av att arbeta på myndighet eller statligt bolag.
- Minst 4 års erfarenhet av att arbeta med projekt/processer inom IT för digitalisering av processerna
- Minst 10 års erfarenhet av process- och verksamhetsutveckling i större organisationer.
- Minst 5 års erfarenhet av att leda och driva processutveckling, inklusive att
- samla in och hantera krav i uppdrag,
- utveckla, revidera respektive implementera processer,
- arbeta med processkartläggning och -analys för Nuläge och önskat Nyläge,
- planera förändringsarbete och genomföra förändringsledning kopplad till processer.
- Minst 10 års erfarenhet av att arbeta som projektledare.
- Minst 5 års erfarenhet av att planera, facilitera och genomföra workshops med verksamheten.
- Minst 5 års vana av att identifiera behov, ta fram förslag på och implementera nyckeltal till processerna.
- Minst 5 års vana av att samla in information och data från interna och externa intressenter.
- Minst 3 års vana av att arbeta med processmodellering med Astrakan i Sparx EA.
- Minst 1 års erfarenhet av att ha arbetat med processer inom identitets- och behörighetshantering (IGA).
Mervärdeskrav:
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta i uppdrag som ingår i större program i en föränderlig verksamhet
- avslutad högskoleutbildning med kurser inom kvalitets- och verksamhetsutveckling
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med IT med tillhörande processer
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete med förändringsledning inom uppdrag
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att utforma och genomföra utbildningar inom processområdet
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete med agila metoder
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsarkitektur
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.