Gekås Ullared söker en driven och analytisk HR-controller.I rollen som HR controller på Gekås Ullared blir du en nyckelspelare med ansvar för att samla in och analysera personalrelaterade data och nyckeltal. Med ett brett kontaktnät i verksamheten och en operativ såväl som strategisk roll inom personalfrågor, kommer du att vara en viktig del i vår resa mot att skapa världens bästa shoppingupplevelse.
Om tjänsten
Som HR controller är du en central och betydelsefull person i vårt team på personalavdelningen. Personalavdelningen på Gekås Ullared består av cirka tjugo medarbetare och vi arbetar med allt ifrån löneadministration och rekrytering till systemstöd, chefsstöd, utbildningar, arbetsrättsliga frågor och arbetsmiljöarbete. Tillsammans skapar vi en stödjande och administrativ enhet som är väsentlig för hela vår verksamhet.
Ditt ansvar kommer att vara att skapa och analysera relevanta rapporter och nyckeltal för hela organisationen. HR controllern har många kontaktytor, både gentemot ledning och övriga delar av verksamheten. Rollen innefattar även att du ska bidra med strategiska insikter och tillvägagångssätt för att stötta beslutsfattande inom företaget. Du rapporterar till HR-chef.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter
Vem är du?
Vi söker dig som har stark analytisk förmåga och en yrkesbakgrund inom HReller statistik. Du har ett kommunikativt och pedagogiskt förhållningssätt och kan förklara komplexa data på ett lättförståeligt sätt på olika nivåer i organisationen. Vi ser gärna att du är nyfiken, lyhörd och lösningsorienterad i kombination med en prestigelös inställning, samt att du är resultatorienterad och har en förmåga att ta egna initiativ. För att säkerställa korrekthet i analyser och rapporter är det viktigt att du hanterar data och statistik på ett noggrant och metodiskt sätt.
Kvalifikationer och krav
Vad erbjuder vi?
På Gekås Ullared erbjuder vi en utvecklande och utmanande arbetsmiljö där dina insatser uppmärksammas. Du kommer att arbeta tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Vi erbjuder våra anställda förmåner så som personalrabatt, aktivitetscenter, friskvårdsbidrag och stora möjligheter till personlig och professionell utveckling inom företaget. Läs mer om våra förmåner.
Övrigt
I den här rekryteringsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologiska tester. Inför en eventuell anställning kommer vi att genomföra en juridisk bakgrundskontroll. Uppgifterna kommer inte att dokumenteras eller sparas.
Omfattning: Heltid, arbetstid förlagd på vardagar.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Varaktighet: Tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas.
Sista ansökningsdag: 2024-12-08.
Kontaktpersoner: Ann NilssonInterim [email protected]
Kristoffer HanssonRekryteringsansvarig [email protected]