Inköpsansvarig
Skicka ansökan 18 dagar kvar
Inköpare Inköpsansvarig
18 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Stadler har byggt tåg i över 80 år. Med vår innovationskraft, flexibilitet och tillförlitlighet är vi idag en ledande tillverkare av järnvägsfordon. Cirka 14 000 anställda arbetar på flera produktions- och konstruktionsanläggningar och över 70 serviceställen i Europa, Nordamerika och Nordafrika.

I Sverige utför Stadler Service underhåll, reparationer och moderniseringar av järnvägsfordon. Med schweizisk precision strävar vi efter att leverera högsta kvalitet till den svenska järnvägsindustrin. Över 300 medarbetare arbetar i våra välutrustade verkstäder i Västerås, Stockholm och Eskilstuna, som utgör basen för Stadler Service Sverige.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER

Har du flerårig erfarenhet av både strategiskt och operativt inköpsarbete och vill utvecklas vidare i din yrkesroll? Då kan det här vara en tjänst för dig!

Till vår Full Service-verksamhet i Hagalund och Mörby, Stockholm, söker vi nu en Inköpsansvarig. Som Inköpare är du ansvarig för strategiskt- och operativt inköp samt logistikplanering. Du arbetar med verksamhetsutveckling inom inköp och logistik och hanterar även kortsiktiga och dagliga utmaningar inom området där du säkerställer materialresurserna i leveransprojekten. Som inköpsansvarig innefattar din roll att:

  • Säkerställa materialförsörjningen i rätt tid, med rätt kvalitet till lägsta möjliga totalkostnad.
  • Aktivt arbeta med verksamhetsutveckling i form av processer, rutiner och strategi.
  • Verka för att försörjningsverksamheten lever upp till satta mål med avseende på ekonomi, leveranssäkerhet, kvalitet, arbetsmiljö och övriga åtaganden på bästa sätt.
  • Vidareutveckla strategiskt leverantörsutveckling.
  • Tillse att avtal formuleras och upprättas.
  • Aktivt delta i anbudsarbete.
  • Godkänna fakturor.

ÖNSKVÄRDA KVALIFIKATIONER/ PERSONLIGA EGENSKAPER

  • Universitets eller högskoleutbildning
  • Minst fem års erfarenhet inom inköp
  • Kommersiella relationer med externa parter
  • Leda en verksamhet i förändring
  • Erfarenhet från tågbranschen eller tillverkande industri
  • Erfarenhet av fordonsunderhållsverksamhet
  • God förhandlingsvana
  • God erfarenhet inom Supply Chain Management med vikt vid strategiskt inköp
  • Svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du affärsmässigt medveten och arbetar lösningsorienterat. Vidare är du lyhörd och saklig har har god förmåga att arbeta självständigt och fatta egna beslut. Att arbeta noggrant och strukturerat är av stor vikt i tjänsten och du bör trivas och vara trygg i administrativt arbete. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och lätt för samarbete med både interna och externa parter. Rollen kräver att du är vass på att arbeta med flera paralella arbetsuppgifter och kan prioritera bland dessa.

VAD VI ERBJUDER

Vi erbjuder en viktig position i en dynamisk miljö med stor möjlighet att forma din roll där du både får lokala samt globala utvecklingsmöjligheter. Hos oss är du med och gör skillnad på vår utvecklingsresa mot en hållbar framtid. Du får jobba i ett expansivt globalt företag som har stort lokalt mandat i den nordiska järnvägsmarknaden och du kommer tillhöra en grupp av individer med olika bakgrund, kompetenser och infallsvinklar. Vi erbjuder konkurrenskraftiga anställningsvillkor och dessutom trevliga kollegor!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-07
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb