Är du intresserad av informationshantering? Har du öga för detaljer och förmåga att bryta ut väsentliga delar ur en text? Nu söker Säkerhetspolisen engagerade kollegor som vill arbeta med grundbearbetning och informationskvalitet. Välkommen med din ansökan!
Tillsammans skyddar vi Sverige.
Det här är ditt uppdrag
Verksamheten inom grundbearbetning och informationskvalitet behandlar underrättelseinformation som kommer in till Säkerhetspolisen. Som handläggare hos oss arbetar du utifrån metodmässiga och operativa inriktningar med att tillgängliggöra och förvalta informationen i databaser. Det handlar bland annat om att bedöma och strukturera underrättelseinformationen i enlighet med Lagen (2019:1182) om Säkerhetspolisens behandling av personuppgifter.
Du arbetar både självständigt och tillsammans med andra. Ditt arbete innefattar även samverkan med myndighetens olika verksamhetsområden och du får därför en bra förståelse för helheten när du arbetar här.
Du kommer till ett team som uppskattar god stämning på arbetet. Ni har ett stort förtroende för varandra, delar med er av er kunskap och tar ett gemensamt ansvar för verksamheten. Du och dina kollegor deltar aktivt i metod-, teknik- och verksamhetsutvecklingsarbetet som löpande bedrivs på myndigheten.
Din placering är på huvudkontoret i Solna och arbetet utförs på plats.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Det här är kollegan vi söker
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är ansvarstagande och noggrann. Du bidrar aktivt till ett gott arbetsklimat som skapar motivation, delaktighet och engagemang. Samarbete passar dig bra och du trivs med att arbeta i team samtidigt som du självständigt driver ditt arbete framåt.
Händelser i omvärlden påverkar vår vardag och det är inte alltid våra dagar ser ut som vi tänkt. Att vara flexibel och växla i tempo faller sig därför naturligt för dig och du kan prioritera och anpassa dig till ändrade förutsättningar när situationen kräver det. Du trivs med att delar av ditt arbete är mer rutinartade och du strukturerar och leder självständigt ditt arbete inom ramen för uppdraget.
Med ett prestigelöst förhållningssätt delar du gärna med dig av din kunskap till andra. Du är bra på att samarbeta och fokuserar på gemensamma framgångar före individuella prestationer. Att både ge och ta emot återkoppling är en självklarhet för dig.
Du trivs bäst i ett lärande klimat och ställs gärna inför komplexa situationer där du får möjlighet att utforska olika förslag och hitta lösningar för att bidra till en verksamhet under ständig utveckling.
Teknik och teknisk utveckling intresserar dig, du är van vid att arbeta digitalt och du är en engagerad problemlösare med sinne för logik.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 79 31. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2024-11-21.
I ditt personliga brev och CV önskar vi att du:
Anställningsstart beräknas till september 2025.
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.