Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Polisområde Västerbotten är ett av polisområdena i region Nord och har verksamhet i hela Västerbottens län. Det geografiska området spänner över 15 kommuner.
Polisområde Västerbotten är indelat i tre lokalpolisområden: Umeå, Södra Lappland och Skellefteå. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett polisområdeskansli.
Lokalpolisområde Södra Lappland ingår i polisområde Västerbotten. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en vikarierande administratör till receptionen i lokalpolisområde Södra Lappland, placering i Vilhelmina. Som administratör är du myndighetens representant i kontakten med allmänheten. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Du tar emot besökande, ger upplysningar och service i olika ärenden. Arbetet som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet.
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• handläggning av pass-/identitetskortsansökningar
• anmälningsmottagning
• besvara inkommande telefonsamtal och mail
• hantering av delgivningar, hittegods och beslag
• diarieföring
• övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter
Då inflödet av ärenden i vår reception är varierande kan ytterligare arbetsuppgifter tillkomma.
Resor för arbete vid annan ort förekommer.
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Svensk gymnasieexamen, alternativt utländsk gymnasieexamen som är översatt och validerad av UHR
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• God förmåga att uttrycka dig på engelska i tal och skrift
• God datorvana och erfarenhet av att använda olika IT-system
• Svenskt B-körkort (manuell)
Det är meriterande om du även har:
• Aktuell arbetslivserfarenhet av arbete i en servicefunktion som innefattat personliga kontakter som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• Aktuell arbetslivserfarenhet av receptionsarbete med direktkontakter i form av personliga möten, alternativt liknande erfarenhet som arbetsgivare bedömer relevant
• Aktuell erfarenhet av administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer relevant
Personliga egenskaper
Uppdraget innehåller många kontaktytor och vi söker därför dig som är kommunikativ och har viljan att ge god service. I rollen är du självgående och driver ditt egna arbete framåt men det krävs också att du trivs att arbeta i en grupp där samarbete är en stor del av vardagen. Du har förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter och göra lämpliga prioriteringar i arbetet.
Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt och värna om allas lika värde, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Arbetsort: Vilhelmina
Arbetstid: Veckoplanerad 5:2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör reception
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.