Arbetsbeskrivning
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet.
Är du en ansvarsfull och engagerad person med ett genuint intresse för fastighetsdrift och en god och hållbar innemiljö? Då har vi jobbet för dig!
Hos oss ingår du i ett team med omväxlande arbetsuppgifter som innefattar både enskilt arbete men också kontakt med kollegor, hyresgäster, myndigheter och entreprenörer. I rollen får du stort eget ansvar med stora möjligheter att själv styra över dina arbetsuppgifter. Du ingår i ett fastighetsområde inom kommunens fastighetsbestånd. Hos oss strävar vi efter bred kunskap och god service till våra kunder.
Vi ser fram emot din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
I din roll kommer du att bistå avdelningens förvaltare i arbetet med det planerade underhållet inklusive tekniska installationer. Du är med i genomförande och uppföljning av det löpande underhållet, underhållsplaner och energiuppföljning. Som biträdande förvaltare ansvarar du också för efterlevnad av krav från berörda myndigheter. Du kommer tillsammans med våra förvaltare arbeta för god ekonomi och långsiktighet av drift och förvaltning av fastigheter. I rollen ingår också att skapa goda kundrelationer och vara aktiv i utveckling av arbetsområdet, enheten och avdelningen.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har teknisk utbildning inom fastighet eller annan av arbetsgivaren bedömd likvärdig kompetens. Det är en fördel om du har högskoleutbildning inom bygg/fastighetsförvaltning. Vi vill att du har erfarenhet från arbete inom drift- och förvaltarorganisation. Erfarenhet av arbete i en driftsorganisation med förvaltning av lokaler och bostäder är meriterande. Har du erfarenhet av LOU är det meriterande liksom om du tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation.
Självklart hanterar du digitala verktyg i ditt dagliga arbete som exempelvis Office-paketet och har du tidigare arbetat i ett fastighetssystem är det en fördel. Då kommunikation och dokumentation ingår i arbetet kan du kommunicera väl på svenska i tal och skrift. Du som söker till oss har B-körkort för att enkelt ta dig runt i vår kommun vid behov.
Du är en engagerad och lojal person som har förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar. Vi vill att du har lätt för att samarbeta och förutsätter att du tycker om att bygga relationer, såväl internt som externt. Att du är strukturerad med god analytisk förmåga är också egenskaper vi efterfrågar.
Om du blir erbjuden anställning behöver du beställa och visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister.
ÖVRIGT
Tekniska nämnden ansvarar genom tekniska förvaltningen för utveckling, byggnation och förvaltning av kommunens allmänna platser och byggnader. Nämnden har även uppdraget att ordna kommunal vatten- och avloppsförsörjning (VA) och är väghållningsmyndighet för de kommunala vägarna.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.