Kansliadministratör till anstalten Småbo i Torpshammar
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Administratör Kansliadministratör
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Anstalten Småbo är en öppen anstalt i Torpshammar och beräkningen är att anstalten kommer att börja ta emot intagna under våren 2026. Anstalten har plats för 220 intagna och cirka 120 medarbetare kommer att arbeta i verksamheten. Den största yrkesgruppen är kriminalvårdare men här arbetar även vårdprofessioner, administrativ personal, pedagoger, produktionsledare m fl. De intagna kommer vara sysselsatta med utbildning, olika behandlingsprogram eller inom produktion. Till Småbo tar man sig bäst med bil och parkerar på vår personalparkering. Vi söker nu en kansliadministratör till anstalten Småbo i Torpshammar. ARBETSUPPGIFTER För att lyckas i rollen som administratör är det viktigt att ha ett organiserat arbetssätt, hög ansvarskänsla och förmåga att arbeta efter mål och korta tidsramar. Du planerar och genomför ditt arbete effektivt, även under hög arbetsbelastning eller tillfälliga arbetsuppgifter. Vid lugnare perioder ser du vad som behöver göras och tar initiativ till andra uppgifter. Du arbetar alltid effektivt samtidigt som du är kvalitetsmedveten. Våra administratörer kommer sedan att jobba mot tre olika huvudinriktningar. Administratörerna behöver även periodvis stötta i varandras arbetsuppgifter och huvudinriktningar (produktion, ekonomi samt klientadministration). Vi söker nu en kansliadministratör med inriktning mot ekonomi samt klientadministration. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är att hantera arbetsuppgifter i form av klient- och verksamhetsadministration samt vara ansvarig för registrering och hantering av klientärenden, hantering av akter och diarium, posthantering, m.m. I arbetet ingår det även arbetsuppgifter inom ekonomi, såsom löpande bokföring, månadsavstämningar och årsbokslut. Du handlägger klienternas lön, bidrag och egna medel. Intern redovisning, uppföljning och fakturahantering ingår även i din roll, utöver att hantera beställningar för anstaltens kiosk. I tjänsten är det viktigt att upprätthålla en god rättssäkerhet. Det gör du bl.a. genom att samverka med kontakter såväl inom myndigheten som med externa samverkanspartners inom rättskedjan. Vi erbjuder dig en intressant arbetsplats, trevliga kollegor samt möjligheten att vara en del av ett viktigt samhällsuppdrag. Innan anstalten öppnar kommer du att arbeta med arbetsuppgifter kopplat till projektet. Tjänstgöring kan även förekomma på anstalten Viskan. KVALIFIKATIONER Det är viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Har medvetenhet om och förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar sig själv och andra. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasieskolekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen • Flerårig erfarenhet av administrativt arbete från kommunal eller statlig verksamhet • Erfarenhet från inköp, ekonomi och fakturahantering • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift • God datorvana • B-körkort • Svenskt medborgarskap Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av administrativt arbete från kriminalvård • Erfarenhet av strafftidsberäkning och/ eller juridisk bakgrund • Erfarenhet av bokföring • Utbildning inom administration och ekonomi • Erfarenhet av arkivhantering och diarium • Erfarenhet av inköp, fakturering och lagerhållning från tillverkningsindustri • Erfarenhet av upphandling från kommunal eller statlig verksamhet Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Fram till att anstalten Småbo öppnas kommer din arbetsplats att vara förlagd hos annat verksamhetsområde inom Region Nord. Detta för att genomföra utbildningar och att lära sig grunderna i verksamheten och klientarbetet. Resor och övernattningar förekommer mer frekvent fram tills anstalten beräknas öppna under första kvartalet 2026. ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Denna befattning är placerad i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver då vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-06
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
18 dagar sedan
Administratör Ekonomiassistent Ekonomiadministratör
Idag