HR Generalist på 50 % till Skylotec i Löddeköpinge.
Skicka ansökan 19 dagar kvar
HR HR-generalist
19 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren HR-generalist som vill vara med och bygga en hållbar och engagerande arbetsmiljö? Skylotec, ett ledande bolag inom säkerhets- och fallskyddsutrustning, söker nu en driven och självgående HR Generalist för en deltidstjänst på 50%, med möjlighet till utökning till 75% inom ett år. Konsultuppdraget startar omgående och för rätt person finns chans för anställning på Skylotec när uppdraget är slut. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som HR Generalist hos oss får du en bred och omväxlande roll där du kommer att vara ett viktigt stöd för både medarbetare och ledning. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat: - Avstämning och hantering av närvaro och frånvaro - Rapportering av pensioner, skatter och avgifter - Stöd vid hantering av utländsk arbetskraft (Storbritannien, Danmark och Belgien) - Löneadministration och rekrytering av nya medarbetare - Processansvar för medarbetarsamtal och personalutveckling - Underhåll och uppdatering av HR-data, inklusive personalhandbok - Kommunikation och samarbete med fackorganisationer samt intern HR-rapportering Vem är du? Vi söker dig som har: - En genuin vilja att skapa goda relationer och en positiv arbetsmiljö - Erfarenhet av HR-administration, gärna inom internationell arbetskraftshantering - God systemvana i Business Central, Fortnox och Findity (eller liknande system) - Flytande svenska och goda kunskaper i engelska. Kunskaper i tyska och/eller franska är meriterande Hos oss kommer du att arbeta med: - Business Central 2014 (on-prem), med framtida migrering till BC Cloud - Fortnox för närvaro- och lönehantering - Findity för utlägg och traktamenten Om verksamheten Skylotec Nordic AB är ett dotterbolag i SKYLOTEC Group med säte i Tyskland. Koncernen har verksamhet i stora delar av världen och egen produktion i nio länder. Vi är en ledande aktör inom segmentet säkerhetsprodukter. Skylotec Nordic har huvudfokus på de nordiska länderna men säljer också sina produkter till stora delar av världen. I det nordiska dotterbolaget, som har sin bas i Löddeköpinge, ingår också en produktionsanläggning utanför Göteborg. Vi är ett 40-tal mycket engagerade medarbetare som brinner för våra produkter men framför allt för våra kunder. Skylotec Nordic AB omsätter ca 200 MSEK. Vi erbjuder: - En modern arbetsplats i ett innovativt och framåtsträvande företag - Möjlighet att växa med rollen och utöka tjänsten inom ett år - Chansen att arbeta nära ett engagerat team och bidra till företagets utveckling Kvalifikationer för säkerhetsklassning: - Inga belastningar i polisens register eller betalningsanmärkningar - Svensk medborgare - Eventuella bisysslor, som eget företag, måste godkännas av oss Vill du bli en del av Skylotecs resa? Ta chansen att arbeta i en dynamisk och växande miljö i hjärtat av Löddeköpinge. Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att lära känna dig! Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb