Arbetsbeskrivning
Account Manager
- Fleet Management
Växjö, Sweden
Om oss
MiniFinder är ett snabbväxande företag inom IoT branschen som bygger morgondagens teknik baserat på positioneringsteknologi.
Du kommer att komma till ett företag som genomsyras av god stämning och framåtanda.
Som anställd på MiniFinder blir du en del av ett team som hela tiden strävar efter att bli bättre på alla plan.
Om tjänsten
I rollen som Account Manager kommer du att ansvara för försäljning mot nya- och befintliga företagskunder inom vårt produktområde Fleet Management.
Rollen innebär att du kommer arbeta mot en tydligt uppsatt budget och ansvarar för hela säljprocessen.
- Identifiera affärsmöjligheter och boka in möten med potentiella kunder inom ramen för vår försäljningsplan
- Bearbeta och hantera inkommande leads för produktområdet
- Presentera våra lösningar och förhandla med seniora beslutsfattarare i både digitala och fysiska kundmöten
- Strategiskt utveckla och ansvara för egna kundkonton genom ett nära samarbete med vårt tekniska team för att anpassa lösningar till specifika kunder
- Arbeta i ett sammansvetsat säljteam och dela erfarenheter med dina kollegor för att uppnå våra gemensamma mål
- Dela med dig av insikter från kunder till övriga avdelningar, för att säkerställa hög kundnöjdhet och ett starkt marknadserbjudande
- Representera MiniFinder på mässor, kundmöten och andra event
Vi söker dig som:
- Har några års erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom SaaS eller IT-branschen
- Förmåga att arbeta strukturerat och strategiskt för att uppnå individuella och gemensamma mål
- Har ett starkt affärssinne och dokumenterat goda resultat inom försäljning
- Flytande svenska och engelska, i tal och skrift.
Meriterande:
- Universitetsutbildning inom relevant område
- Erfarenhet av att arbeta i ett snabbväxande företag eller branscherfarenhet inom Fleet Management
Vi erbjuder:
- En utvecklande och spännande arbetsplats med högt tempo där vi alla arbetar mot gemensamma mål.
- En betydande roll som säljare med stor möjlighet att påverka företagets utveckling och riktning.
- Engagerade och kompetenta kollegor med olika bakgrunder och kompetenser
- Stora utvecklingsmöjligheter som säljare och varierande arbetsuppgifter med kunder inom privat- och offentlig sektor, upphandlingar och partnerförsäljning
- Årlig kick-off, After Works och andra event tillsammans med positiva kollegor.
-
Lönetyp:
Fast lön med provision och bonus.
Vårt kontor ligger i Växjö men för rätt kandidat finns det möjlighet att arbeta på distans eller hybrid.