Arbetsbeskrivning
Är du akademiker som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter i en växande myndighet? Då har vi jobbet för dig! Vi är en expertmyndighet med ett stort och viktigt uppdrag och vill ha din hjälp att göra Spelinspektionen ännu bättre.
Avdelningen för verksamhetsstöd ger expertstöd och hjälp till myndighetens övriga avdelningar, generaldirektör och styrelse.
Du kommer vara placerad på avdelningen för verksamhetsstöd som för närvarade består av 14 medarbetare som arbetar med IT, upphandlingar, ekonomi, HR, registratur och arkiv, fastighetsfrågor och intern service. Den här tjänsten kommer höra till funktionen ekonomi/upphandling, som består av fyra medarbetare. Vi har en prestigelös och stimulerande arbetsmiljö med högt i tak.
Det här får du jobba med hos oss
Du kommer arbeta med att samordna myndighetens verksamhetsplanering, skriva och koordinera textdelen till årsredovisningen, budgetunderlag men även övriga dokument som miljöredovisningar och diverse riktlinjer. I arbetet kommer du ha nära kontakt med samtliga avdelningar.
Din bakgrund och kompetens
Vi söker dig som har en akademisk examen och någon erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande med statlig erfarenhet. Då det i detta arbete ingår mycket arbete med texter och skrivande, måste du kunna uttrycka dig mycket väl på svenska i både tal och skrift. Som person är du engagerad, analytisk och ansvarstagande med förmåga att ta egna initiativ. Du har integritet och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi det som nödvändigt att du självständigt kan planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Dina personliga egenskaper och din personliga lämplighet för tjänsten är avgörande.
Om Spelinspektionen
5 miljoner svenskar spelar om pengar och 200 000 spelar så gott som varje dag. Spelinspektionen har därför ett viktigt uppdrag att säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, tillförlitlig och säker. Vi kontrollerar att de spelbolag vi gett licens tar ansvar för spelarna och spelen de erbjuder. Vi ger bara licens till de spelbolag som lever upp till kraven och vi arbetar för att spelbolag utan svensk spellicens inte ska kunna verka på den svenska spelmarknaden.
Vi erbjuder dig möjlighet till ett stimulerande och varierande jobb, med engagerade kollegor och bra förmåner, som t.ex. friskvård, möjlighet att arbeta på distans halva din arbetstid och flexibel arbetstid. Spelinspektionen är en växande myndighet med i nuläget ca 80 medarbetare. Vi jobbar i trevliga lokaler med egna arbetsrum. Myndigheten är placerad i Strängnäs med bra pendlingsmöjligheter. Till exempel når du oss med tåg från Stockholm på mindre än en timme.
Praktisk information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersoner nedan.