Systemsamordnare med god IT-kompetens sökes till Klinisk kemi Halland
Skicka ansökan 3 dagar kvar
Systemsamordnare
3 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter I rollen som systemsamordnare ingår bland annat följande uppgifter: - Ansvara för användarstöd, support och utbildning av applikationer. - Kommunicera förändringar och nyheter kopplat till applikationerna. - Genomföra relevanta tester avseende nya versioner av applikationer och mjukvaror - Aktivt delta i förbättringsarbete och utvecklingsarbete tillsammans med relevanta arbetsgrupper - Ha fortlöpande kontakt med leverantörer angående supportärenden, uppgraderingar och utvecklingsfrågor. - Ta fram användaranvisningar/lathundar eller rutiner/riktlinjer för applikationerna. Placeringsort för tjänsten kan vara antingen Varberg eller Halmstad, beroende på överenskommelse. Om arbetsplatsen Klinisk kemi och transfusionsmedicin i Halland ingår i Medicinsk diagnostik Halland. Vi har verksamhet vid sjukhusen i Halmstad, Varberg, Kungsbacka och Falkenberg och vår verksamhet är i ständig utveckling. Vi är cirka 150 medarbetare, den största personalkategorin är biomedicinska analytiker - men här arbetar även undersköterskor, medicinska sekreterare, sjukhuskemister och läkare. Vi är en ackrediterad verksamhet vilket ställer höga krav på kompetens, dokumentation och kvalitetssystem. Du kommer att ingå i ett team bestående av fyra medarbetare och du kommer att ha hela Klinisk kemi som verksamhetsområde. Kvalifikationer Du är en förtroendegivande och relationsskapande person som har lätt för att samarbeta på alla nivåer. Du tar initiativ i ditt arbete och driver självständigt dina processer vidare. För att lyckas i rollen behöver du vara nyfiken och lyhörd för användarnas behov. Problemlösning är en del av tjänsten vilket kräver att du är analytisk, systematisk och strukturerad i ditt arbetssätt. Du behöver kunna skifta fokus snabbt beroende på vad situationen kräver samtidigt som du har förmågan att bibehålla fokus på det långsiktiga arbetet. Ett krav är att du har en eftergymnasial utbildning som verksamheten anser vara lämplig för denna roll. Erfarenhet av digitala hälso- och sjukvårdssystem ses som meriterande. För att lyckas i tjänsten behöver du ha en naturlig fallenhet för tvärfunktionella samarbeten och vara lösningsorienterad. Goda kunskaper i svenska, tal och skrift, är ett krav. Du är kvalitetsmedveten, arbetar gärna med förbättringsarbete, ser till kundens behov och bidrar därmed till verksamhetens utveckling. Vi är måna om att rekrytera rätt person till vårt team och stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet https://regionhalland.varbi.com/se/what:job/jobID:769201/ Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare