Strategisk inköpare till Saab
Skicka ansökan 10 dagar kvar
Inköpare Strategisk inköpare
10 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till långsiktig framgång hos ett ledande försvars- och säkerhetsföretag? Saab söker nu en driven strategisk inköpare till siten i Linköping. På Saab får du möjlighet att arbeta med avancerade teknologier och vara en central del i utvecklingen av framtidens försvarslösningar. Om företaget Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 22 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en erfaren strategisk inköpare till Saab i Linköping. Som strategisk inköpare kommer du att spela en avgörande roll i att utveckla och implementera inköpsstrategier som säkerställer kostnadseffektivitet och kvalitet i leveranskedjor. Saab arbetar i projektform där du kommer bli en del av ett större team och samtidigt få huvudansvar för ett antal leverantörer inom ditt varugruppssegment. En sammanfattning av de arbetsuppgifter som ingår: • Utveckla och implementera långsiktiga inköpsstrategier. • Identifiera och utveckla relationer med strategiska leverantörer. • Förhandla kontrakt och ramavtal för att säkerställa bästa möjliga villkor. • Utföra analyser och leverantörsutvärderingar. • Samverka med interna intressenter för att förstå och uppfylla deras behov. Din profil Vi söker dig som har: • Utbildning inom inköp, logistik eller motsvarande erfarenhet genom arbetslivet. • Minst 3 års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete. • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. • Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, med vikt på datahantering och analys i excel. Meriterande för tjänsten: • Erfarenhet från försvarsindustrin eller annan industri. • Kunskaper i inköpssystem och affärssystem (t.ex. IFS). Som personer behöver du vara ansvarstagande, kunde driva hela projekt och grupper framåt. Vidare behöver du ha en analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med strategiska beslut i nära samarbete med kollegor och leverantörer. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Detta är ett konsultuppdrag initialt om cirka 1 år, med chans till fast anställning på Saab efter en tids inhyrning. Start är omgående eller enligt överenskommelse. Urvalet för denna tjänst sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Jerner, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk