HR- och Löneansvarig till Scandinavian Roadconstruction AB
Skicka ansökan 13 timmar kvar
Löneansvarig
13 timmar kvar

Arbetsbeskrivning

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Scandinavian Roadconstruction är ett mark och anläggningsföretag som bygger vägar, broar och tunnlar. Bolaget har verksamhet i hela Mellansverige och omsätter drygt 100 Mkr. Scandinavian Roadconstruction är en del av Infrea koncernen som totalt har en omsättning runt 2000 Mkr. Bolaget är inne i en tillväxtresa och är i dagsläget ca 30 st medarbetare men har för avsikt att växa ytterligare. Vill du vara en nyckelspelare i vår organisation och ansvara för både HR och lönehanteringen? Som HR- och Löneansvarig hos oss på Scandinavian Roadconstruction kommer du att arbeta verksamhetsnära med allt från löneprocessen och bokslutsarbete till HR-administration, rekrytering och arbetsmiljöfrågor. Dina arbetsuppgifter Dina ansvarsområden: • Självständigt hantera hela löneberedningen för våra 25-50 anställda, inklusive löneprocessens kvalitetssäkring, pensioner och försäkringar enligt kollektivavtal. • Driva utveckling och effektivisering av våra HR- och löneprocesser. • Ansvara för att arbetsgivaravgifter, skatter och förmåner hanteras korrekt. • Administrera och registrera anställningsavtal, intyg och AGI. • Arbeta verksamhetsnära och stödja chefer med HR, personalfrågor, lönefrågor samt utvecklingssamtal. • Onboarding-administration för nyanställda, samt administrera avslut av tjänst. • Sammanställa nyckeltal inom HR och arbeta med budget och prognos kring personal- och lönekostnader. Du arbetar även med: • Granskning av inrapporterade tider, löne- och semesterberäkningar samt löpande avstämning av lönerelaterade konton. • Rapportering till Collectum, Fora och myndigheter samt bokslutsarbete. • Administration kring pensioner, försäkringar och hantering av arbetskläder. • Stöd till chefer i rekrytering, arbetsrätt och rehabiliteringsprocesser. Din profil Du är en noggrann och ordningsam person som trivs med att arbeta verksamhetsnära och stötta hela organisationen. Du är självgående, positiv och engagerad, med en god förmåga att prioritera och hålla deadlines. Din kommunikativa och pedagogiska förmåga gör dig till en uppskattad lagspelare med ett starkt ansvarstagande. Ansökan Är du redo att anta denna varierade och utvecklande roll? Ansök idag och bli en viktig del av Scandinavian Roadconstruction! Vi arbetar löpande med intervjuer och tillsättningar, ansök därför redan idag via www.clockworkpersonal.se, dock senast 2024-11-24. För mer information är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Emil Nilsen på 073-351 27 43 eller [email protected].

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-01
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb