Administratör
Skicka ansökan 17 dagar kvar
Administratör
17 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om jobbet

Orust pastorat söker administratör för kyrkogårdsförvaltningen 100% som ett komplement till vårt nuvarande team.

Om Svenska Kyrkan på Orust:

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. Vi är ett pastorat med sju församlingar, 12 kyrkor och 13 kyrkogårdar. Vi är ca 50 personer anställda i församlingstjänst, vaktmästeri, administration och kyrkogårdsförvaltning.

Tycker du om att ha många olika arbetsuppgifter? Se till att allt flyter på smidig, gillar ordning och reda samt administration? Då kan du vara vår nya administratör hos Svenska kyrkan på Orust.

Om tjänsten

Som administratör på Orusts pastorat kommer du framför allt att arbeta med myndighetsutövning som rör kyrkogårdarna och begravningsverksamheten. Du kommer till exempel att fakturera, registrera blanketter, ansvara för telefonväxel och skapa underlag till dem som arbetar på kyrkogårdarna.

Din arbetsplats är på pastorsexpeditionen i Tegneby men du kommer emellanåt att åka ut för att inventera och kartlägga kyrkogårdarna.

Vem är du?

  • Du har en noggrann, öppen, social och hjälpsam personlighet som tycker om att organisera och administrera.
  • Du har en lämplig bakgrund och/eller utbildning för tjänsten och har du erfarenhet av Aveny grav eller bokning är detta en merit. Du behöver behärska svenska i tal och skrift.
  • Du har B-körkort och du är medlem i Svenska kyrkan.

I Kyrkoordningen står det: Församlingens grundläggande uppgift är att fira gudstjänst, bedriva undervisning samt utöva diakoni och mission. Syftet är att människor ska komma till tro på Kristus och leva i tro, en kristen gemenskap skapas och fördjupas, Guds rike utbredas och skapelsen återupprättas.” Det står vidare: ”Kyrkans centrum och livskälla är Jesus Kristus och evangeliet om honom. Evangeliet leder människan till gemenskap med Gud, som är hennes ursprung och mål.” Detta är vårt pastorats stora uppdrag.

Svenska kyrkan har statens uppdrag att ansvara för begravningsverksamheten. För att allt detta behövs förtroendevalda, volontärer och anställda medarbetare och ett kansli som sköter det administrativa arbetet. Du blir en del av detta.

Vi fäster stor vikt vid samarbetsförmåga, personlig lämplighet och att du delar Svenska kyrkans värderingar.

Kontakt:

Kyrkogårdschef Melinda Skimmerhav, 0304-26 204

Samordnare Kyrkogårdsförvaltningen Linda Ljungdahl 0304-26215

Facklig företrädare:

Stefan Haugsnes, Vision, 031-771 30 79

Sista ansökningsdag: 2024-11-17

Vi tillämpar löpande tillsättning.

Skicka in dina ansökningshandlingar till [email protected].

Märk ansökan ”Administratör”

Om anställningen

Lönetyp: Fast månadslön

Var ligger arbetsplatsen?

Tegneby 508

47397 Henån

(granne med Tegneby kyrka och församlingshem)

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-31
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Liknande jobb

Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
5 dagar sedan
Nybro
Heltid
Redaktör Sekreterare Registrator Administratör
Idag
Sekreterare Administratör Dataskyddsombud
Idag