Arbetsbeskrivning
Saab Kockums växer och vi söker nu en strategisk inköpare.
Om företaget
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.
Inom affärsområdet Kockums har vi lång och gedigen erfarenhet av att tillhandahålla avancerade farkoster och plattformar för den navala domänen. På och under havsytan. Med unik kompetens och några av världens förnämaste varvsanläggningar, är Kockums världsledande vad gäller utveckling, byggnation och fortlöpande underhåll och uppgraderingar av ubåtar, ytstridsfartyg och andra navala system.
Utbudet av produkter ger förmågor för informationsinhämtning, övervakning, ytstrid, ubåtsjakt, minjakt samt uppdrag på havsbotten. Mångsidighet, flexibilitet och hög tillgänglighet är egenskaper som karakteriserar samtliga våra produkter. .
Dina arbetsuppgifter
Den strategiska köparen implementerar inköpsstrategin inom det aktuella projektet, förhandlar och upprättar avtal med leverantörer enligt kategoristrategi och projekttekniska, budget- och tidskrav. Du övervakar orderuppfyllelsen och ingriper med leverantören när det är tillämpligt under pågående utveckling.
För denna tjänst kommer du att ansvara för upphandling av system för ubåtar och ytfartyg, från nuvarande och framtida leverantörsbas.
Krav:
• Förhandling av sekretessavtal, pris och villkor med leverantörer
• Leda ett inköpsteam bestående av systemingenjörer, leverantörskvalitetsansvarig, kalla till teammöten och driva upphandlingen framåt
• Skapa informationsförfrågan och offertförfrågan, analysera och jämför offerter och rekommendera ledningen på vägen framåt
• Upprätta, underhålla och administrera kontrakt med leverantörer
• Upprätta avtal med leverantörer, underhålla och administrera avtalsdokumentation samt kommersiella beslut i relevanta system
• Vara kontaktpunkten för alla kommersiella aspekter relaterade till kontraktet/PO
• Nära samarbete med ingenjörer och projektledare
• Övervaka och utveckla leverantörsprestanda (QDC) i linje med fastställda mål och krav.
Det är meriterande om du har erfarenhet av strategisk upphandling i en projektorienterad organisation.
Din profil
Vi ser det som önskvärt att du antingen nyligen avslutat relevant utbildning inom området eller att du har omfattande erfarenhet som inköpare. Personliga egenskaper betonas, där egenskaper som driv och vilja att utvecklas, social kompetens och förmåga att skapa nätverk samt effektiv problemlösningsförmåga och samarbetsförmåga.
Denna tjänst kräver att du klarar en säkerhetsprövning baserat på gällande regler kring/av säkerhetsskydd. För tjänster som kräver säkerhetsprövning kan ytterligare skyldigheter gällande medborgarskap gälla.
Placering både i Karlskrona och Malmö.
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag hos Skill om 6 månader med chans till förlängning.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elin Larsson,
[email protected]
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.