Har du utbildning inom ekonomi och arbetslivserfarenhet som Controller? Är du en strukturerad och analytisk person? Då kan detta vara något för dig, läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Controller till en myndighet. Du blir en del av en mindre, nära och engagerad kommunal verksamhet som präglas av gemenskap och korta beslutsvägar. Som arbetsgivare värdesätts trivsel och utveckling, och här får du möjligheten att arbeta nära kollegor och chefer i en miljö där varje medarbetare kan påverka och bidra till verksamhetens framgång. Du utgår från kontoret beläget i Salem.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Controller får du arbeta nära ledningen och chefer för att utveckla en djup förståelse av verksamhetens ekonomiska flöden. Genom att genomföra ekonomiska analyser, samla in och bearbeta data samt utföra egna bedömningar, kommer du att skapa rapporter som driver viktiga beslut framåt. Bokslutsarbete och budgetuppföljning ingår, liksom att stötta enheterna med deras ekonomiska planering.
En stor del av rollen handlar om att förbättra och utveckla ekonomiska processer samt att skapa tydliga riktlinjer för budgetarbetet. Här får du möjligheten att påverka och göra skillnad genom att förse organisationen med nödvändig ekonomisk information och insikter som bidrar till långsiktiga framgångar. Om du brinner för att analysera och skapa struktur i ekonomiska frågor, samtidigt som du utvecklar verksamheten, är detta en roll där du får både bredd och djup i arbetsuppgifterna.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen är det viktigt att vara analytisk och noggrann, med förmåga att omvandla data till värdefulla insikter för verksamheten. Kommunikativa färdigheter är också viktiga, så att du på ett tydligt sätt kan presentera resultat för olika team. En naturlig nyfikenhet och en lösningsorienterad inställning är stora tillgångar, särskilt när du arbetar för att förbättra processer och driva ekonomiarbetet framåt i en dynamisk miljö.
Kan detta vara något för dig?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i tre månader med chans till förlängning på ytterligare tre. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Anna Hommerberg som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34873 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.