Vård- och Äldreförvaltningen arbetar mot målet att ge både yngre och äldre invånare ett gott liv varje dag genom vård och omsorg, hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoinsatser. Inom förvaltningen arbetar cirka 2 500 engagerade medarbetare för att uppnå detta mål.
Bemanningsenheten är ett team med serviceinriktade rekryteringssamordnare, bemanningsplanerare och ett pool-team med undersköterskor, som leds av enhetschef och samordnare. Med fokus på att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringen av vikarier är vi ett engagerat team som skapar värde för verksamheten och erbjuder en arbetsplats där vi tillsammans driver bemanningsenhetens arbete framåt.
Bemanningsplanerare till Bemanningsenheten, Vård- och ÄldreförvaltningenArbetsuppgifter
Som bemanningsplanerare ansvarar du för planering och prioritering av tillfällig personal utifrån verksamhetens behov. För att möta behoven har du dialog med både chefer och medarbetare och stöttar även vikarier i deras arbetsrelaterade frågor. I din roll ingår att anpassa och säkerställa bemanningen så att verksamhetens kontinuitet upprätthålls.
Övrig information
Som arbetsgivare vill vi att våra medarbetare har balans i livet för att lyckas i sitt arbete. Därför erbjuder vi förmånligt flextidsavtal och flera förmåner som främjar hälsa och balans mellan arbete och fritid. Läs mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Borås Stad på vår hemsida:
www.boras.se/arbete/arbetahososs
Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom personalvetenskap, till exempel personal- och organisationsutveckling, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av administrativt arbete samt goda IT-kunskaper, då vi arbetar aktivt med digitala verktyg och IT-stöd i bemanningsarbetet. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är nödvändigt. Erfarenhet av bemanningsfrågor eller personalplanering är meriterande.
För att lyckas som bemanningsplanerare behöver du kunna hitta lösningar och ta initiativ i utmanande situationer. Vi söker dig som trivs med att arbeta i ett högt tempo och har förmågan att prioritera uppgifter under perioder med hög belastning. Du är både utvecklingsorienterad och flexibel, med en stark känsla för service och en förmåga att bygga relationer, eftersom du dagligen har kontakt med chefer, medarbetare och vikarier. Vi ser även att du har fallenhet för att driva utvecklingsarbete och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Ansökan
Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.
För frågor om tjänsten, kontakta Helen Danbo, enhetschef, på telefon 033-35 37 81. Vi tillämpar löpande urval och ser därför gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 14 november.