Workforce Planner
Brinner du för människor, problemlösning och planering? Har du ett intresse för logistik och önskar att arbeta i en ständigt föränderlig arbetsmiljö? Då kan ett jobb som resursplanerare på APM Terminals vara något för dig!
Om APM Terminals
APM Terminals Gothenburg är Nordens största containerterminal mätt i godsvolym, där produktionen är igång dygnets alla timmar årets alla dagar. Här skeppas mer än hälften av alla containrar till och från Sverige. APM Terminals, som varit verksam i Göteborg sedan 2012, tar emot både direktanlöp, oceangående fartyg som kommer direkt från andra världsdelar, samt feederfartyg och länkar på så sätt samman Göteborg med andra hamnar i Norra Europa. APM Terminals Gothenburg är den enda terminalen i Sverige som har möjlighet att hantera de största containerfartygen upp till en kapacitet på 20 000 TEU. Omkring hälften av all containertrafik till och från hamnen sker med järnväg, vilket innebär stora miljövinster. APM Terminals med huvudkontor i Haag, Nederländerna, har 22 000 medarbetare i 59 länder och omsätter 4,17 miljarder USD (2016).
Om tjänsten
Vi söker nu dig som vill arbeta som resursplanerare hos oss på APM Terminals Göteborg. Vi har 2 positioner att tillsätta, varav en är en tillsvidare tjänst och en är ett vikariat till 2026.06.30.
Som Workforce Planner är du en del av funktionen Workforce Planning som är en del av Operations. Tjänsten innebär att du hanterar och administrerar planeringen av personal till produktionens samtliga avdelningar inom terminalen. Branschen är mycket rörlig och i denna tjänst har du därför en mycket viktig roll i och med operativ problemlösning, bakomliggande planering och löpande administration. Du kommer ha ett stort kontaktnät inom organisationen där du dagligen samarbetar och kommunicerar med planerare, chefer, medarbetare och bemanningspartner.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som resursplanerare kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att säkerställa produktionens bemanning för samtliga skift samt tillhörande administration. Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
Om dig
Vi söker dig med stor erfarenhet av administration, som brinner för personalfrågor och har goda datorkunskaper i framför allt Excel. Det är fördelaktigt om du tidigare har erfarenhet av personalplanering, och gärna inom logistik och transport. I denna tjänst krävs det att du har ett naturligt ansvarstagande, trivs i en konstant föränderlig miljö och föredrar att arbeta i högt tempo där du ständigt behöver ha fler pågående projekt igång samtidigt. Vi eftersträvar någon med ett starkt engagemang som är en bra samarbetspartner och har lätt för att kommunicera. Du behöver även vara organiserad och lösningsorienterad. I denna bransch är detaljerna viktiga, samtidigt som helhetsbilden är avgörande. Vi söker dig som har erfarenhet av kollektivavtal samt har kännedom om bland annat LAS, ATL och SemL. Vi lägger dock även stor vikt vid dina personliga egenskaper där rätt inställning är avgörande. Förmågan att uttrycka sig väl i tal och skrift på både engelska och svenska är ett krav.
Avgörande för tjänsten:
Övrigt
Detta är en tjänst på 100% där arbetet förläggs på vardagar där du ena veckan arbetar 05:00-14:00 och andra veckan 08:00-17:00. Tjänsten är platsbunden. APM är beläget i Arendal på Hisingen, Göteborg, vilket innebär att tillgång till egen bil krävs.
Om detta låter som något för dig, skicka in din ansökan senast den 12 januari 2025.
Observera att anställning hos APM Terminals är beroende av att en bakgrundskontroll samt ett drog- och alkoholscreeningstest genomförs.