Finance Business Partner
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Ekonomiassistent Finance Business Partner
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Finance Business Partner

Om Swisspearl

Swisspearl fokuserar på innovativa systemlösningar i fibercement för tak, fasader, utomhusytor, interiörer och solenergi. Genom enastående produkter och service är vi ledande inom fibercement i Sverige och i flera europeiska länder. Att alltid sikta lite högre, genom att tänka lite längre fram och att finnas steget före andra har lagt grunden till vår framgång. Det finns dock så mycket mer bakom över 125 framgångsrika år. I Sverige är vi 17 medarbetare, det finns 470 medarbetare i Schweiz och totalt ca 2 400 medarbetare världen över. Våra kompetenta medarbetare är grunden för vår framgång och de är våra viktigaste ambassadörer för vårt företag. Våra medarbetare ges kreativ frihet, får bidra med egna idéer och får vara med att sjösätta dem. Det är roligt och det utvecklar oss alla tillsammans. Vi letar ständigt efter det nya och det bästa. Dela dina kunskaper och ditt engagemang med oss och bidra till att forma vårt företags framtid.

Vi erbjuder möjligheter för professionella utmaningar i en flexibel och mångsidig miljö med stort ansvar. Hos oss kan du förvänta dig en spännande arbetsmiljö i ett internationellt verksamt företag med fokus på hållbar tillväxt. Kvalitet, enastående service och kundfokus tillämpas aktivt och framgångsrikt inom alla områden. Våra medarbetare är grunden för vår framgång och vi stöttar medarbetarnas utveckling. Du kommer att arbeta tillsammans med mycket erfarna och kunniga kollegor och ges en chans att utvecklas långsiktigt. Vi är ledande inom vår bransch och ser mycket ljust på framtiden.

Om rollen

I rollen som Finance Business Partner kommer du att ingå i ledningsgruppen för Swisspearl Sverige samt ansvara för strategiska såväl som operativa uppgifter. Du tar ansvar för ekonomisk rapportering och löpande uppgifter. Det kan bli aktuellt att ansvara för reseräkningshantering och löner. Meriterande är om du har erfarenhet av övergripande HR-frågor. I rollen ligger personalansvar för en ekonomiassistent. Du har din arbetsplats på kontoret i Västberga.  

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet och intresse från närliggande bransch, gärna från leverantörsledet och har ett genuint intresse, kunskap och erfarenhet av liknande roll. Erfarenhet av att hantera övergripande HR-frågor är meriterande. Du inger förtroende och ger service i världsklass både till externa och interna kontakter. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska både muntligt och skriftligt.

Övriga kriterier

·      Eftergymnasial utbildning med relevant inriktning

·      Kunskap och erfarenhet av att ansvara för all ekonomisk rapportering

·      Kunskap och erfarenhet av att ansvara för löpande ekonomiarbete

·      Erfarenhet av att delta i ledningsgrupp

·      Goda kunskaper i relevanta ekonomiska system, gärna Microsoft 365

Övrigt Tillträde: Snarast enligt ö.k. Lön: Fast månadslön Arbetstid: Heltid Ort: Stockholm

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Women Ahead, en rekryteringsbyrå med fokus på jämställdhet. Kontakta gärna regionchef Helene Aspensjö med frågor och funderingar på telefonnummer 0708–401141, [email protected]. Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. 

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-23
Lön Fast och rörlig lön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb